Minu teine mudel - Fujimi Mitsubishi Lancer Evo 9 MR. Tegelikult ostsin Fujimi Evo 8 rohkem kui 15 aastat tagasi, kuid tol korral ma ei lõpetanud seda, kuna aerosoolidega värvimine ei õnnestunud mitte kuidagi. (Sama teema nagu NSXiga). Nüüd oli plaan Evo 8 lõpetada, kuid veidi juba tehtud töösse süvenedes nägin, et olin teinud vigu ja otsuseid, mis mulle enam ei meeldinud. Näiteks Evo 8 komplektis oli kaasas ka varasema mudeli tagumine tiib (Evo 5-6), mille olin juba pagasniku külge liiminud. Juba külge liimitud varasema mudeli käigukanginupp jne... Lõpuks otsustasin tellida üldse uue kiti. Seekord Evo 9. Sest see on veel ilusam kui 8.
Enne alustamist ragistasin ajusid, et mis Evo 9 tehasevärvi kasutada. Peale mõningast guugeldamist oli selge – Wasp Yellow. Kahjuks ei leidnud värvipood, kust värvi tellisin, õiget värvikoodi ja saatis mulle hoopis natuke heledama kollase - Dandelion Yellow. See kahjuks ei ole Evo 9 värv, aga pole hullu. Mitsubishi tehasevärv on see ikkagi.
Enne ehitamist oli juba selge, et originaalveljed on liiga väikesed. Kasutasin Yamamoto 18-tolliseid Work Emotion XD9 velgi. Erinev on ka summuti tagumine ots - Yamamoto jap style pütt.
Paigutasin ümber roolisamba, mis ei asunud juhi suhtes keskel, vaid kõvasti nihkes (kiti vigane disain). Täitsin esiistmete tagaküljel olevad augud (kiti kehva disain). Puurisin esiistmete peatugedesse turvavööde augud, et muuta istmete välimus realistlikumaks. Piduriketastele puurisin augud sisse, et muuta auto välimus sportlikumaks. Madaldamiseks lõikasin vedrustusest tüki vahelt. Antitiiva keskosa katsin süsinikkiuddekaaliga, nagu neil tehasest juba on.
Nüüd suurematest vigadest:
1) Kõige rohkem häirivad mind akende servad. Must värv on läinud maalriteibi all jooksma.
2) Värvkattel on apelsinikoort ja see ei läigi nii palju, kui tahaks. Seekord ei julgenud vesilihvida. Käsitsi poleerisin Tamiya pastadega.
3) Klaasosadel on vormijooned. Üritasin neid välja lihvida ja poleerida kuid tulutult. Vist ei olegi võimalik?
4) Kere vormijooned ilmusid uuesti nähtavale peale lakkimist. Eelnevalt sai need maha lihvitud. Põhjus vist teada - autotööstuse liiga "tulised" krundid, värvid ja lakid.
5) Lakiga rikkusin summuti, piduriteja velgede värvi ära. Tegemist oli kroom värviga ning lakk muutis selle tuhmiks. Nüüd tean, et kroomvärve ei tohigi üle katta lakiga.
6) Tamiya akrüülvärvid olid pintseldamiseks liiga paksud, nii et suuremad alad ei ole nii siledad ja kenad, kui tahaks. Näiteks salongipinnad, nagu põrand ja istmed. Nüüd on olemas akrüüli vedeldi ja retarder.
7) Tamiya must paneelivahevärv oli kollase auto jaoks liiga tume. Järgmine kord katsetan heledate autode tegemisel pigem halli.
9) Tamiya värvivedeldi rikkus lakikihti, kui proovisin eemaldada maalriteibi alt jooksma läinud värvi. Arvasin, et nii juhtub ja juhtuski
Lühidalt ka mod list:
Yamamoto 18-tolliseid Work Emotion XD9 veljed
Yamamoto jap style pütt
Tamiya süsinikkiuddekaal antitiiva keskosal
Modifitseeritud vedrustus madalduse saavutamiseks
Puuritud pidurikettad
Fujimi Mitsubishi Lancer Evo 9 MR 1/24
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: 15. 03. 2024 13:24
- Elukoht: Harjumaa