Uurisin neid NAP-i uusi 4x4 sõiduautode mudeleid ning tundub, seekord on autode nimetustega küll veidi mööda pandud. Juba varemalt ilmunud GAZ-61-40 puhul polnud asi päris korrektne, sest tegemist oli tegelikult 1939. aasta prototüübiga, mis erines seeriatootmiseks ettevalmistatud GAZ-61-40-st vana M1 kere poolest (kandiline radiaatorivõre) ja mida nimetati lihtsalt GAZ-61.
Sama aasta sügisel tõsteti samale šassiile GAZ-M1 sedaankere, kusjuures kasutusele jäi endiselt nimi GAZ-61.
Nüüd väljaantav GAZ-61 on aga tegelikult just see uue ümara ninaga GAZ-61-40, mis pidi minema seeriatootmisesse 1940. aastal. Tehnilistel põhjustel hakkas aga asi venima ning et mõnigi auto aasta lõpuks valmis saada, tõsteti lihtsalt viielt samal aastal valminud GAZ-11-40-lt nende faetonkered maha ning monteeriti need neljarattaveolistele veermikele. Paraku pole ma leidnud ühtegi autentset fotot GAZ-61-40-st, kuid need nägid välja just sellised, nagu too nüüdne GAZ-61 mudel. (Sõja puhkedes läksid eelpoolnimetatud viis autot NSV Liidu kõrgema väejuhatuse käsutusse ning nendega sõitsid marssalid K. Vorošilov, S. Budjonnõi ja K. Timošenko ning kindralid G. Žukov ja K. Rokossovski. Pärast 1941/1942. aasta külma talve ehitati kõik viis autot Moskva Tankiremonditehases nr 101 ümber ning varustati kas GAZ-11-73-e või GAZ-M1-e sedaankerega).
Mis pikap GAZ-61-415 puutub, siis siin on kõik OK: kaks taolist katseksemplari tõesti 1940. aasta lõpul ehitati.
Sedaanidega on lugu veelgi imelikum. GAZ-61-73 oli tõesti aastatel 1941–1945 tootmises (neid valmistati 194 autot), kuid GAZ-61-72-te pole kunagi olemas olnud! Taoline pooleldi faetonilt laenatud kerega (rattad esitiibades, uksed avanevad sõidusuunas, tagaosas pagasiruum), kuid sedaankerega auto pidi minema küll 1941. aastal seeriatootmisesse, kuid asendati sõja tingimustes GAZ-61-73-ga, millel kasutati tavapärast, ilma pagasiruumita GAZ-11-73 sedaankeret.
Nn GAZ-61-72 jäigi vaid jooniseks ning veelgi enam, seal kandis ta hoopiski indeksit GAZ-61-71!!!!! Taolise auto foto on ära toodud Paderini raamatus, kuid tehtud seal mitmest autost kokku Photoshopiga. Huvitav, kas NAP sealt selle auto idee saigi?!