Elecon/AREK mudelite ajalugu
- marko
- Postitusi: 1889
- Liitunud: 28. 12. 2005 18:10
- Elukoht: Tallinn
Elecon/AREK mudelite ajalugu
Minu üheks suurimaks huviks on Eleconi/AREK mudelid (eriti Kamazid). Siin on väike ülevaade nende mudelite kujunemisest läbi aegade. Materjal on koostatud vene keelse info alusel ja seetõttu võib esineda mõni tõlke viga.
Kamaz 5511 (alates 1978-)
- Kuni 1984 toodeti ainult vertikaalsete tugevdustega kallurikasti, alates 1984 aga nii vertikaalsete kui ka horisontaalsetega.
- Kamaz 55111 on pikema kastiga, aga nii vertikaalsete või horisontaalsete tugevdustega ja toodetakse nii tagaluugiga kui ka ilma.
- 1979-80 toodeti Kamaz 5511 kroomitud mootori, peeglite, rooli, radiaatorikate ja hüdrosilindrid.
- Alates 1999 aastast on Kamaz 5511-l tagumine allasõidutõke ja tagatuled.
- Alates 2000 aastast on raamil paremal varuratta all täiendav paak. Pamperil on täisnurksed sisselõiked, udutuled on eraldi detailid. Porilapid pandi ka rataste ette.
Kuni 1982 aastani kõik Kamazid omasid valget värvi mootorit, tehtud ühes tükis ja ilma käigukangita ning radiaatorita. Mootor kinnitus raamile kruviga. 1982 aastast lisati radiaator ja käigukang. Mootor on musta värvi ja kinnitub raamile plastklambritega.
Kuni 1984 aastani Kamaz 5511/5320/5410 toodeti riiviga suletava kabiini kallutamise mehhanismiga, peale seda horisontaalse “keelekesega”.
Kuni 1986 aastani ja alates 1996 aastast Kamaz 5511/5320/53212/5410/5325 toodetakse kummist ratastega, 1986-1996 olid rattad ja veljed ühes tükis plastmassist. Alates 1996 aastast kummid ja veljed palju detailsemad. 1994 aastast alates omavad nee mudelid uuema kujuga iluvõre ja tulesid, mis on tehtud eraldi detailidena. Peale 1995 kadus esiklaasi keskelt metallpost.
Kkuni 1983 ja 1986-95 ulatusid telgede otsad veljest läbi, 1983-86 ja alates 1995 on veljed kinnitatud telje otsa. 90-ndate keskel kadus põhjalt kiri “APEK” ja see asendus tehase embleemiga.
Poolhaagis ODAZ 9370 (alates 1983-), Kamaz 5410 ja Ural 44202 jaoks.
- Kõige esimesed eksemplarid omasid kaht avatavat küljeluuki lisaks tagaluugile. 1983-84 olid luugid kinnikleebitud.
- Olemas on ka elektrifitseeritud variant, kus tendi alla on peidetud elektronkell.
Kamaz 5325 (alates 1988-)
Viimasel ajal omab mudel plastvelgi, millel on ümmargune keskosa ilma poldikujutisteta. Uued on ka kummid, ümaramad tagumised porilapid, kitsam esimene pamper ja radiaatorivõre kujutis.
Kamaz 4310 (alates 1989-)
- Alates 2001 aastast kõik Kamaz 4310 baasil mudelid, peale Kamaz 5350, omavad keeravaid esimesi rattaid koos parandatud esisilla konstruktsiooniga.
- Kuni 1994 Kamaz 4310 eri mudelid omasid vasakul paagil kirja “MADE IN USSR” ja “APEK” kohe kõrval raamil. Hiljem oli üks või teine kiri, hetkel pole kumbagi. “APEK” kiri kadus 2001 aastal, v.a. Kamaz 43105, millel see on siiani.
Kamaz 55105 (alates 1997-)
Alates 2002 aastast on rattad ilma keskse kummide pumpamise süsteemita.
Zil 131 ja mudelid tema basil (ATZ-4 ja AC-40) (alates 1993-)
Esimesed mudelid omasid kaheksat ava iluvõres ettenähtud kümne asemel.
Ural 4320 (alates 1995-)
Esimesed mudelid kuni 1996 omasid alumisi iluvõre avasid, mis olid läbi löödud.
Kamaz 5511 (alates 1978-)
- Kuni 1984 toodeti ainult vertikaalsete tugevdustega kallurikasti, alates 1984 aga nii vertikaalsete kui ka horisontaalsetega.
- Kamaz 55111 on pikema kastiga, aga nii vertikaalsete või horisontaalsete tugevdustega ja toodetakse nii tagaluugiga kui ka ilma.
- 1979-80 toodeti Kamaz 5511 kroomitud mootori, peeglite, rooli, radiaatorikate ja hüdrosilindrid.
- Alates 1999 aastast on Kamaz 5511-l tagumine allasõidutõke ja tagatuled.
- Alates 2000 aastast on raamil paremal varuratta all täiendav paak. Pamperil on täisnurksed sisselõiked, udutuled on eraldi detailid. Porilapid pandi ka rataste ette.
Kuni 1982 aastani kõik Kamazid omasid valget värvi mootorit, tehtud ühes tükis ja ilma käigukangita ning radiaatorita. Mootor kinnitus raamile kruviga. 1982 aastast lisati radiaator ja käigukang. Mootor on musta värvi ja kinnitub raamile plastklambritega.
Kuni 1984 aastani Kamaz 5511/5320/5410 toodeti riiviga suletava kabiini kallutamise mehhanismiga, peale seda horisontaalse “keelekesega”.
Kuni 1986 aastani ja alates 1996 aastast Kamaz 5511/5320/53212/5410/5325 toodetakse kummist ratastega, 1986-1996 olid rattad ja veljed ühes tükis plastmassist. Alates 1996 aastast kummid ja veljed palju detailsemad. 1994 aastast alates omavad nee mudelid uuema kujuga iluvõre ja tulesid, mis on tehtud eraldi detailidena. Peale 1995 kadus esiklaasi keskelt metallpost.
Kkuni 1983 ja 1986-95 ulatusid telgede otsad veljest läbi, 1983-86 ja alates 1995 on veljed kinnitatud telje otsa. 90-ndate keskel kadus põhjalt kiri “APEK” ja see asendus tehase embleemiga.
Poolhaagis ODAZ 9370 (alates 1983-), Kamaz 5410 ja Ural 44202 jaoks.
- Kõige esimesed eksemplarid omasid kaht avatavat küljeluuki lisaks tagaluugile. 1983-84 olid luugid kinnikleebitud.
- Olemas on ka elektrifitseeritud variant, kus tendi alla on peidetud elektronkell.
Kamaz 5325 (alates 1988-)
Viimasel ajal omab mudel plastvelgi, millel on ümmargune keskosa ilma poldikujutisteta. Uued on ka kummid, ümaramad tagumised porilapid, kitsam esimene pamper ja radiaatorivõre kujutis.
Kamaz 4310 (alates 1989-)
- Alates 2001 aastast kõik Kamaz 4310 baasil mudelid, peale Kamaz 5350, omavad keeravaid esimesi rattaid koos parandatud esisilla konstruktsiooniga.
- Kuni 1994 Kamaz 4310 eri mudelid omasid vasakul paagil kirja “MADE IN USSR” ja “APEK” kohe kõrval raamil. Hiljem oli üks või teine kiri, hetkel pole kumbagi. “APEK” kiri kadus 2001 aastal, v.a. Kamaz 43105, millel see on siiani.
Kamaz 55105 (alates 1997-)
Alates 2002 aastast on rattad ilma keskse kummide pumpamise süsteemita.
Zil 131 ja mudelid tema basil (ATZ-4 ja AC-40) (alates 1993-)
Esimesed mudelid omasid kaheksat ava iluvõres ettenähtud kümne asemel.
Ural 4320 (alates 1995-)
Esimesed mudelid kuni 1996 omasid alumisi iluvõre avasid, mis olid läbi löödud.
- marko
- Postitusi: 1889
- Liitunud: 28. 12. 2005 18:10
- Elukoht: Tallinn
Infoallikad
Enamik antud infost on pärit vene foorumist rcforum.ru, aga ka mõnest muust. Paljuski on info vastukäiv, eriti aastaarvude osas, aga abiks ikkagi.
-
- Postitusi: 305
- Liitunud: 22. 06. 2007 5:23
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
-
- Postitusi: 305
- Liitunud: 22. 06. 2007 5:23
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
-
- Postitusi: 467
- Liitunud: 19. 12. 2006 23:05
- Elukoht: Keila