Bergepanther Ausf.A

Igasugune militaartehnika
Vasta
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 60
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Bergepanther Ausf.A

Postitus Postitas vaoinas »

Teeme siis uue karbi lahti.

Seekord on mudeliks Bergepanther Ausf.A. Tuleb ta Takom'i karbist ja on täis-sisuga. Lisaks on temale
MasterClub'i metallroomikud, Voyager'i etsid ning mingil hetkel ilmusid ka T-Rex Studio pingutusrattad sinna karpi.

Vajadus Bergepanther'i taolise masina järgi tekkis Tiigri ja Pantri ilmumisega, sest seni selleks
otstarbeks kasutatud 18-tonnised FAMO'd ei saanud enam eriti hästi nii raskete masinate evakueerimisega hakkama.
Esimesed Bergepantheri'd olid Panther Ausf.D baasil ilma tornita kerel, kus torniava kaeti lihtsalt ümmarguse lehtmetallist
luugiga. Neid toodeti 1943. aasta suvel umbes 40 tuuri M.A.N'i ja Henscheli poolt. Lisaks ehitas Siebert 1944-1945 olemasolevatest
Panther Ausf.D-dest Bergepanther Ausf.D-ks ümber 61 masinat.

Bergepanther Ausf.A oli aga juba algusest peale selleks otstarbeks loodud masin Panther Ausf.A baasil, millel oli vastavalt
selleks kohandatud soomuskorpus suure nelinurkse avaga selle lael. Sellele olid ette nähtud kinnituspunktid 40-tonnise vintsi ning laia saha jaoks.
Vintsiosa kattis kastikujuline kate - Ladebrücke ja küljele oli ettenähtud koht kokkupandava kraana jaoks. Esimese prototüübi valmistas
Henschel, kes saatis selle M.A.N'ile katsetamiseks ja edasiseks täiendamiseks. See oli varustatud vintsiga ning ainus, mida fotodel on näha
2cm KwK38 kahuriga. Tolle masina peal prooviti erinevaid modifikatsioone ja see jäi Bergepantherite katseplatvormiks M.A.N'i juurde sõja lõpuni.

Bergepanther Ausf.A tellimused said Henschel, Daimler Benz ning Demag. Neist Henschel ja Daimler-Benz valmistasid kumbki u. 40 masinat
ning Demag pani 1944. a aprillist oktoobrini kokku 123 Bergepantherit. Kõik need olid vastava Bergepanther'i kerega st. ühtki neist ei ehitatud ümber olemasolevast tankist. Kõik nad olid ka vintsi- ja saha valmidusega, kuid kuna 40-tonniste vintside tarnimisega oli suuri raskusi, siis vintsi ja sahaga saivad varustatud vaid paarkümmend Demag'i kokku pandud Bergepanther Ausf.A'd.

Takom'i karbis - nagu kaanelt lugeda võib - on saha ja vintsiga varustatud Demag'i valmistatud Bergepanther. M.A.N'i või Daimler-Benz'i Bergepantheri
puhul tuleks detailide asetuse osas muudatusi teha ning vints ja sahk ära jätta, kuid raske on ette kujutada Bergepantheri huvilist mudelisti,
kes seda teeks. Bergepantherit pakub ka Meng, ning tema karbist saab kokku panna tolle Henscheli valmistatud prototüübi, mis
M.A.N'ile katsetamiseks läks.

Bergepantherite kohta on Missing-Lynx foorumisse palju tänuväärt infot Hilary Louis Doyle ja Nacho Roces'e poolt üles pandud, millele ka siin
ülal tuginetud on:
https://www.tapatalk.com/groups/missing ... 58057.html


Edasi mudeli juurde.
Eriti palju karpe siin seekord ei ole:

Pilt


Ja kogu koostamine on senini olnud väga sarnane paari aasta tagusele sama valmistaja Panther Ausf.D'le:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Külma närvi,
ja jääge meiega!

Kristjan
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 60
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Bergepanther Ausf.A

Postitus Postitas vaoinas »

Esimene ots interjöörist on ära värvitud ja alusvann koos.
Värviskeemis lähtusin otseselt Takom'i antud juhendist - põrand punane ja ülalt saksa Dunkelgelb.

Internetis on olnud ohtralt diskussiooni Bergepantheri interjööri värviskeemi teemal -
eriti, et kas vintsisektsioon oli värvitud mingi heledama tooniga, või jäetud krundipunaseks.
Panzertracts annab siiski mõned veenvad sisemuse pildid sellest M.A.N'i poolt koostatud katsebergepantherist,
millelt on näha, et heledat tooni see vintsisektsioon seest oli ja on seal ka näha teravapiiriline
värviüleminek põranda osas. Mulle seesugune skeem täitsa meeldib ka, nõnda, et rohkem pead sellega ei vaevanud.

Pilt

Pilt


Siin on ka küljed torsioonvarrastega:

Pilt


Seekord läks torsioonvarraste põrandaavadest läbiajamisega ja külgede ning põhja ühendamisega
kuidagi ladusamalt kui viimatisest Pantri koostamisest mäletan. Vaevalt, et oskused paranenud on - küllap lihtsalt joppas.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Häid jõule kõigile!
Kristjan
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 60
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Bergepanther Ausf.A

Postitus Postitas vaoinas »

Järgmine ports materjali on külge saanud.

Tuleseina salongipoolsel küljel vedasin seekord paar traati rohkem, kui Pantri
puhul sai. Sang ja hoovad seal on asendatud käepärase messinguga, aga ega seda siit
ei näe, sest need on juba värvi all.

Pilt


Mootoriruumi pikivaheseinad koos kütusepaakidega on ka seekordses portsus.
Vasakpoolsele kütusepaagile (pildil alumine) tekitasin alumisele küljele kaarekujulise sisselõike,
sest see ei taha muidu amortisaatori tõttu omale kohale ära mahtuda.
See on vist üks neid väheseid asju, kus Takom'i pantri komplektid iseendaga konfliktis veidi on.

Pilt


Enne, kui pikivaheseinad sisse said, tuli pingutusratta mehhanismid
õigesse asendisse liimida. Algselt on nad liikuvad, Aga soomuskorpuse tagaseina najal saab nad õigesse
asendisse sättida ja siis liimitilgaga fikseerida.

Pilt

Pilt


Kellade läksid Takomi dekaalid.
Muus osas mudisin vähe ka seda kelladeplokki pisut paremaks.

Pilt


Edenemise huvides panin õõtshoovad külge ning rattad ka kokku
Selline ta siis mul praegu on:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Olge terved!
Kristjan
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 60
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Bergepanther Ausf.A

Postitus Postitas vaoinas »

Nii, järgmisena võtsin ette mootori.

Takom'i Maybach HL230 P30 on siin väga mõnusasti ära liigendatud ja sellest saab
ka otse karbist väga detailse pisikese asja. Siiski ei suutnud siin vastu panna kiusatusele
ka mõni traat siia sinna lisada. Ainuke asi, mille välja täitsa vahetasin, oli mootori sabapoolses
otsas olev plaat kettülekandega. Mul on varuks RFM'i Tiigri karp ja selle detaili kloonisin
omale sealt. Selle sobitamisega Takomi mootori külge oli küll omajagu tegemist, aga vist sai enamvähem.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Ja niipalju käib see värvimiseks veel laiali.
Pildil on veel paake ja voolikuid, mida loodan
ühes mootoriga ära värvida.

Pilt


Külma närvi ja
jääge meiega!

Kristjan
Vasta