Ma vaatan, et seda teemat polegi siin foorumis.
Lühidalt asjalugu kokku võttes, alustasin sellega kaks aastat tagasi, vahpeal on see seisma jäänud,
nüüd võtsin riiulist alla ja olen teda pisut edasi nokitsenud.
Viskan siia alla algusesse militaar.net'ist ka eelnevad postitused.
Ford Model T
- vaoinas
- Postitusi: 57
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
- vaoinas
- Postitusi: 57
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Ford Model T
Nagu viimastel aastatel tavaks, tavatsen ma kahemudelisüsteemi viljeleda, seega
kui Matilda sai riiulisse tõstetud, võtsin Panzer IV kõrvale ette eelmise aasta Helsingi jalgrattamatkal
ostetud Ford Model T karbi. Kuigi komplekt koosneb kolmest autost, siis Levar sai selle
esiplaanil oleva rohelise neljaistmelise restid omale ja minule jäid mõlemad
kastiga variandid. Seega tegelikult on mul kaks identset komplekti, millest üks tuleb puldankatusega
ja teine ilma ehitada.
Selline kraam on siis lauale tõstetud:
Alusraam on porilaudadega ühte tükki valatud ja selle alusküljel olevad
väljalöögijäljed vajasid ohtramat pahteldamist. Õnneks oli enamus neist suht lihvitavates kohtades.
Njah, teisalt võib öelda, et mis neist ikka pahteldada, a noh, nüüd on see vaev juba nähtud.
Põnevamaid elamusi valmistas esisild, mille soovisin vähemalt ühel autol keeratud asendisse lõigata.
Kuna kummagi auto restis on kaks komplekti esisilda puudutavaid detaile, siis nende peale õnnestus kokku
täitsa liigutatav see esisild saada. Et ühel autol läks asi õnneks, siis võtsin kätte ja panin ka teisel rattad keerama.
Ja ega rohkem ei olegi jõudnud.
Siin pildil on esisillad koos radikaga küll kuivalt raamide otsas aga saab aimu,
kui palju väljakeeratud rattad asjale jumet juurde annavad.
Olge terved!
Kristjan
kui Matilda sai riiulisse tõstetud, võtsin Panzer IV kõrvale ette eelmise aasta Helsingi jalgrattamatkal
ostetud Ford Model T karbi. Kuigi komplekt koosneb kolmest autost, siis Levar sai selle
esiplaanil oleva rohelise neljaistmelise restid omale ja minule jäid mõlemad
kastiga variandid. Seega tegelikult on mul kaks identset komplekti, millest üks tuleb puldankatusega
ja teine ilma ehitada.
Selline kraam on siis lauale tõstetud:
Alusraam on porilaudadega ühte tükki valatud ja selle alusküljel olevad
väljalöögijäljed vajasid ohtramat pahteldamist. Õnneks oli enamus neist suht lihvitavates kohtades.
Njah, teisalt võib öelda, et mis neist ikka pahteldada, a noh, nüüd on see vaev juba nähtud.
Põnevamaid elamusi valmistas esisild, mille soovisin vähemalt ühel autol keeratud asendisse lõigata.
Kuna kummagi auto restis on kaks komplekti esisilda puudutavaid detaile, siis nende peale õnnestus kokku
täitsa liigutatav see esisild saada. Et ühel autol läks asi õnneks, siis võtsin kätte ja panin ka teisel rattad keerama.
Ja ega rohkem ei olegi jõudnud.
Siin pildil on esisillad koos radikaga küll kuivalt raamide otsas aga saab aimu,
kui palju väljakeeratud rattad asjale jumet juurde annavad.
Olge terved!
Kristjan
- vaoinas
- Postitusi: 57
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Ford Model T
Peale eelmist postitust otsustasin, et küll ma saan selle mootori sinna ka kuidagi esisilla ja radiaatori vahelt nikerdada
ja liimisin esisilla radiaatoriga raamile ette. Põhja alla tekitasin 0,3mm traadi abil pidurihoovastiku. See on samuti kaunis tühi töö,
kuna eriti lõpuks näha ei jää, aga tundus et oli vaja.
Nende ICM'i Ford T-de põhiline murekoht on astmelaudadelt täielikult puuduv muster,
mille teeb kummalisemaks asjaolu, et juhendi graafikal on see kõik kenasti olemas.
Selle häda parandab etsisett, kus plekist astmelauad on provaiditud.
Muus osas olen peamiselt kapotialusega tegelenud. Tulesein on saanud endale tubli juhtmerägastiku.
Vesijahutuse alumise toru asendasin ka messingiga, aga seda peamiselt seetõttu, et plastist originaal tundus
liig habras jääma. Teha on veel magneeto osa oma juhtmetega, roolisammas koos karbiga ja esilaternate kinnitusnurgikud,
siis saab vaikselt raami ja kapotialuse värvimise peale mõtlema.
Kogu pull käib muidugi pulkadeks lahti. Kerge mure on, et kuidas ta värvituna mul kokku saab,
aga see on hetkel tuleviku Kristjani probleem.
Olge terved, ma lähen nüüd õlut jooma.
Kristjan
ja liimisin esisilla radiaatoriga raamile ette. Põhja alla tekitasin 0,3mm traadi abil pidurihoovastiku. See on samuti kaunis tühi töö,
kuna eriti lõpuks näha ei jää, aga tundus et oli vaja.
Nende ICM'i Ford T-de põhiline murekoht on astmelaudadelt täielikult puuduv muster,
mille teeb kummalisemaks asjaolu, et juhendi graafikal on see kõik kenasti olemas.
Selle häda parandab etsisett, kus plekist astmelauad on provaiditud.
Muus osas olen peamiselt kapotialusega tegelenud. Tulesein on saanud endale tubli juhtmerägastiku.
Vesijahutuse alumise toru asendasin ka messingiga, aga seda peamiselt seetõttu, et plastist originaal tundus
liig habras jääma. Teha on veel magneeto osa oma juhtmetega, roolisammas koos karbiga ja esilaternate kinnitusnurgikud,
siis saab vaikselt raami ja kapotialuse värvimise peale mõtlema.
Kogu pull käib muidugi pulkadeks lahti. Kerge mure on, et kuidas ta värvituna mul kokku saab,
aga see on hetkel tuleviku Kristjani probleem.
Olge terved, ma lähen nüüd õlut jooma.
Kristjan
- vaoinas
- Postitusi: 57
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Ford Model T
Ei, neid pole ka siiski veel maha kantud.
Nüüd kui Panzer III koostamine sai ühele poole, siis ei olnud
vaimu seda kohe veel värvima hakata, seega võtsin jälle
Fordide episoodi vahele.
Viimase korraga võrreldes on nüüd ka kastid kokku pandud.
Samuti on laternad, roolisammas ja pedaalid oma koha leidnud.
Laternad on laenatud Levari Model T lisade komplektist, mille detaile
ta mulle lahkesti laenuks kloonida täis anda.
Katusega versioonile tegin uue tuuleklaasiraami sest too plastist
jäi nagu pisut õnnetu. Kuna katusepresendile klaase ei tule, siis
hööveldasin ka selle aknaaukude servad õhemaks.
Nüüd saab siia ka esimese värvi peale lasta, et veidigi seda
fotodel kuivalt kokku laotud kaost ka päriselt kokku hakata panema.
Eks näis mil järgmine kord seda teemat jälle kergitan
Kristjan
Nüüd kui Panzer III koostamine sai ühele poole, siis ei olnud
vaimu seda kohe veel värvima hakata, seega võtsin jälle
Fordide episoodi vahele.
Viimase korraga võrreldes on nüüd ka kastid kokku pandud.
Samuti on laternad, roolisammas ja pedaalid oma koha leidnud.
Laternad on laenatud Levari Model T lisade komplektist, mille detaile
ta mulle lahkesti laenuks kloonida täis anda.
Katusega versioonile tegin uue tuuleklaasiraami sest too plastist
jäi nagu pisut õnnetu. Kuna katusepresendile klaase ei tule, siis
hööveldasin ka selle aknaaukude servad õhemaks.
Nüüd saab siia ka esimese värvi peale lasta, et veidigi seda
fotodel kuivalt kokku laotud kaost ka päriselt kokku hakata panema.
Eks näis mil järgmine kord seda teemat jälle kergitan
Kristjan