Minu kolmas automudel (vahepeal panin kokku ka ühe tanki, ehk üleüldiselt neljas mudel) - peaaegu tänavalegaalne Toyota Supra GT. Varasem Tamiya Castrol Toyota Tom's Supra GT. Minu esimene Tamiya mudel.
Mulle meeldib hilisem versioon JGTC Suprast rohkem kuna see on tõeline widebody. Kiti versioon ehk varasem, on koopalaienditega, mis mulle väga ei meeldi. Tänapäeval on need ebanormaalselt ülekasutatud. Seepärast otsustasin välimust muuta ning laiendid rattakoobastega ühtseks siluda. Tulemuseks tõeline widebody. Lisaks on esistange nurgad rattakoobastega ühtseks silutud. Vajalikesse kohtadesse on juurde graveeritud paneelijooned, et eelnev tõepärasemaks muuta.
Kuigi mulle meeldib Castroli võidusõidudisain väga, otsustasin siiski mudeli ehitada rohkem tänavasõiduauto moodi. Ehituse käigus eemaldasin kapoti ja tagaluugi kiirkinnitused. Armatuurlaua, keskkonsooli ja kütusepaagi katsin süsinikkiud kleebisega. Väljalasketoru ots on kustom. Juba niigi madala auto muutsin veel madalamaks. Auto värviks on Toyota tehase Renaissance red.
Tuuningautode ehitamiseks on ideaalne kasutada võidusõidu kite. Need sisaldavad juba detaile, mis muidu tuleks eraldi juurde osta. Näiteks suuremaid pidureid, laiemaid/suuremaid rattaid, ringraja rehve, turvapuuri, sportistmeid. Lisaks on autod madalamad ja omavad palju paremat istumist. Seepärast polnud mul plaanis ka midagi muuta, väljaarvatud laiendeid, esistanget ning mõnda pisidetaili.
Auto kokkupanemise protsess oli üsna probleemne. Palju oli halba õnne ja ebaõnnestumist. Põhjused on mulle üldiselt teada, väljaarvatud paar probleemi, millest kirjutan järgnevalt.
Esmalt väiksed augud pahtlis? Kasutasin kahte erinevat pahtlit. Tulemus mõlemaga sama. Esmalt Tamiya valge pahtel (mis söövitas plastmassi), hiljem Ammo Mig acrylic Arming pahtel. Puhastasin autokere peale lihvimist voolava vee all. Kas see võis olla põhjuseks?
Teiseks praod lakikihis? Tekkisid peale kere kokkupanemist. Umbes samamoodi kui näiteks vahvlid pragunevad, kui neid veidi väänata. Infoks - üritasin autokerega üsna ettevaatlikult ümber käia. Kas autotööstuse lakid on liiga rabedad ning ei kannata plastikdetailide kergetki painutamist?
Järgmise mudelina on käsil juba Tamiya Nissan Skyline R33 GT-R. Kuigi varasemalt oli plaan katsetada erinevate tootjate mudeleid, siis seekord tuleb sama tootja oma jällegi.
Tamiya Toyota Supra GT 1/24
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: 15. 03. 2024 13:24
- Elukoht: Harjumaa
Re: Tamiya Toyota Supra GT 1/24
Järgmine teema tuleb juba töös olevast autost.
-
- Postitusi: 123
- Liitunud: 8. 12. 2023 8:54
- Elukoht: Tartu
Re: Tamiya Toyota Supra GT 1/24
Väga ilusti välja tulnud Mis puudutab pahtlisse siis millega sa seda lahustasid? Teatud lahustite kasutamisel võivad lahusti välja aurustumisel väiksed augukesed tekkida. Laki mõranemine üldiselt tekib siis kui alusvärv pole piisavalt kuiv. Lakk kuivab tunduvalt kiiremini kui värv - Pealmine lakikiht võib olla juba kõva kui alumine värvikiht veel kokku tõmbab - tulemuseks mõrad lakis. Ma olen selle vältimiseks lasknud värvil vähemalt 2-3 päeva kuivada enne kui laki peale lasen. Siiani pole probleeme tekkinud.
-
- Postitusi: 34
- Liitunud: 15. 03. 2024 13:24
- Elukoht: Harjumaa
Re: Tamiya Toyota Supra GT 1/24
Tamiya pahtlit vist ei lahustanudki, kui õigesti mäletan. Ammo akrüülpahtlit lahustasin veega. Nii nad ise soovitasid. Vb on süüdi liiga paksud pahtlikihid?simo5555 kirjutas: ↑25. 03. 2024 18:26 Väga ilusti välja tulnud Mis puudutab pahtlisse siis millega sa seda lahustasid? Teatud lahustite kasutamisel võivad lahusti välja aurustumisel väiksed augukesed tekkida. Laki mõranemine üldiselt tekib siis kui alusvärv pole piisavalt kuiv. Lakk kuivab tunduvalt kiiremini kui värv - Pealmine lakikiht võib olla juba kõva kui alumine värvikiht veel kokku tõmbab - tulemuseks mõrad lakis. Ma olen selle vältimiseks lasknud värvil vähemalt 2-3 päeva kuivada enne kui laki peale lasen. Siiani pole probleeme tekkinud.
Krundi, värvi ja lakikihtide vahel oli vähemalt nädal. ColorMaticu krunt, Motipi värv ja ColorMaticu 1K lakk.