Mul on kinnisidee ehitada ka läikiv must Dodge Charger Kui värvima hakkan siis tõenäoliselt kahetsen seda. On sul nippe jagada kuidas võimalikult palju vältida igast sodi ja kriimude värvile kinni jäämist? Mõtlesin isegi värvikambrisse veega täidetud mingi pann panna ning selle kohal värvidasilverykssilm kirjutas: ↑10. 01. 2024 21:49Esiteks - must on värvimise juures üks kõige enam peavalu tekitav värvitoon , eriti veel siis kui tegemist on läikiva pinnaga . Olen töötanud mitmeid aastaid viimistluses, usu mind , tean mida räägin. Mida matim pind , seda lihtsam värvida ( pinnale jääv sodi ei paista lihtsalt välja ) . Alati kui oli teada , et tuleb kohe kohe hakata musta kõrgläiget värvima, hakkas minu kehas iga järgi jäänud närvirakk endast tunda andma ja pea hakkas juba varakult valutama .simo5555 kirjutas: ↑8. 01. 2024 17:06 Ei, ega tal midagi häda otseselt ei olegi Lihtsalt must värv näitab iga täpi ja kriimu välja. Üritasin värvimise-lakkimise ajal küll kõik piinlikult puhtana hoida, aga ikka sattus mõni tolmutäpike peale. Kulutasin julgelt oma 2-3 tundi selle lihvimisele-poleerimisele, et ta silmale ilus jääks
Teiseks - Ühinen Ivari arvamusega , ilus töö , jätka samas vaimus.
Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
-
- Postitusi: 123
- Liitunud: 8. 12. 2023 8:54
- Elukoht: Tartu
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
- heigo
- Postitusi: 150
- Liitunud: 4. 11. 2010 1:24
- Elukoht: soome
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
No kõrgläike värvimine ongi keppkuubis. Olenemata sellest kas ta on valge või must.
Ja seda põhjusel, et kõrgläikel on täiesti oma tehnoloogia värvimisel.
Mati pinnapealt on tolmutäpid tegelikult veelparemini näha. Oleneb pinnast muidugi.
Sirge mööbliplaadi pealt mitte niiväga. Aga auto pealt veel paremini.
Põhjus: tolmutäpp hakkab "läikima" pinnapeal ja on silmariivavalt märgatav.
Üldiselt tolmuga on selline asi.
Sellest lahti ei saagi.
Olgu või milline eurokamber v mitte.
Pisikese detaili(mudeli) pealt hakkab lihtsalt iga pisem asi silma.
22a maaler olnud ja värvitud on nii eritellimusmööblit, näituse autosid kui ka lennukeid ja kõike muud mida sinna vahele veel mahub.
Otsid koha kus saad rahulikult värvida. Seinad/põrand niiskeks ja kätele valu.
Autovärvi poodides on müügis silikoon/vaha lapid. Kuidas keegi nimetada tahab.
Sellised kleepuvad marlid.
Tõmbab udemed maha ja peaks tekitama staatikavab pinna.
Selllega tõmmatakse enne värvi/lakki pinnad puhtaks.
Muidugi palju oleneb mis tooteid ja tehnoloogiat kasutad värvimisel.
Ja seda põhjusel, et kõrgläikel on täiesti oma tehnoloogia värvimisel.
Mati pinnapealt on tolmutäpid tegelikult veelparemini näha. Oleneb pinnast muidugi.
Sirge mööbliplaadi pealt mitte niiväga. Aga auto pealt veel paremini.
Põhjus: tolmutäpp hakkab "läikima" pinnapeal ja on silmariivavalt märgatav.
Üldiselt tolmuga on selline asi.
Sellest lahti ei saagi.
Olgu või milline eurokamber v mitte.
Pisikese detaili(mudeli) pealt hakkab lihtsalt iga pisem asi silma.
22a maaler olnud ja värvitud on nii eritellimusmööblit, näituse autosid kui ka lennukeid ja kõike muud mida sinna vahele veel mahub.
Otsid koha kus saad rahulikult värvida. Seinad/põrand niiskeks ja kätele valu.
Autovärvi poodides on müügis silikoon/vaha lapid. Kuidas keegi nimetada tahab.
Sellised kleepuvad marlid.
Tõmbab udemed maha ja peaks tekitama staatikavab pinna.
Selllega tõmmatakse enne värvi/lakki pinnad puhtaks.
Muidugi palju oleneb mis tooteid ja tehnoloogiat kasutad värvimisel.
- heigo
- Postitusi: 150
- Liitunud: 4. 11. 2010 1:24
- Elukoht: soome
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
Ahaaa.
Airbrush ja mudelivärvid.
On nad base värvid v pinnakad?
Kuna mul autodega kõigerohkem kogemust siis soovitaks üldsegi autovärve. Vähemasti musta puhul.
Must base alla, 2-3 lakikihti. Iga kihi vahele vahelihv.
Muidugi peab jälgima, et kõiki pisikesi "uksevahe" jm jooni täis ei laki.
Nõel võimalikult kinni ja survega hakkaks mängima, et kui paks kiht oleks hea.
Muidugi, et vägahästi värvida sellejaoks peaks kõrval seisma. Kuna nüansse mis "valesti" või "õigesti" võib minna on lõputult.
Näituste autodel tehakse muidugi enne proovivärvimisi. Must/hõbe/punane ja neile lisaks erivärvid.
+ lisaks muidugi mitmed kihid lakki, et tekitada "klaverieffekt" ehk teisisõnu kõrgläige.
Ja minu nõuandeid ei tasu ka lõpuni jälgida.
Pigem kuula mitme maalri kogemusi.
Kuna variante, töövõtteid, nippe on tohutult siis. Asi mis toimib ühe eseme värvimisel ei pruugi toimida teisel.
Kas sul oleks võimalik teha väike video enda värvimisest/lakkimisest.
Tahaks näha kuidas ta sul katab ja kuidas lehvik.
Sest mul on väike kahtlus, et see brush on veidi väike 1:24le
Ja kas sa värvid enne pinnad ja siis kõik servad, või vastpidi.
Airbrush ja mudelivärvid.
On nad base värvid v pinnakad?
Kuna mul autodega kõigerohkem kogemust siis soovitaks üldsegi autovärve. Vähemasti musta puhul.
Must base alla, 2-3 lakikihti. Iga kihi vahele vahelihv.
Muidugi peab jälgima, et kõiki pisikesi "uksevahe" jm jooni täis ei laki.
Nõel võimalikult kinni ja survega hakkaks mängima, et kui paks kiht oleks hea.
Muidugi, et vägahästi värvida sellejaoks peaks kõrval seisma. Kuna nüansse mis "valesti" või "õigesti" võib minna on lõputult.
Näituste autodel tehakse muidugi enne proovivärvimisi. Must/hõbe/punane ja neile lisaks erivärvid.
+ lisaks muidugi mitmed kihid lakki, et tekitada "klaverieffekt" ehk teisisõnu kõrgläige.
Ja minu nõuandeid ei tasu ka lõpuni jälgida.
Pigem kuula mitme maalri kogemusi.
Kuna variante, töövõtteid, nippe on tohutult siis. Asi mis toimib ühe eseme värvimisel ei pruugi toimida teisel.
Kas sul oleks võimalik teha väike video enda värvimisest/lakkimisest.
Tahaks näha kuidas ta sul katab ja kuidas lehvik.
Sest mul on väike kahtlus, et see brush on veidi väike 1:24le
Ja kas sa värvid enne pinnad ja siis kõik servad, või vastpidi.
- Ivar S.
- Postitusi: 95
- Liitunud: 8. 08. 2022 12:37
- Elukoht: Lääne-Virumaa
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
Ma lugesin kunagi mingist ameerika ajakirjast ("Hot rod & custom” vms.) kuidas neid tumedaid ülisiledaid kõrgläikeid värvitakse.
Lühidalt, mitte eriti keeruline, aga jubedalt aeganõudev. Ehk et väga palju üliõhukesi kihte ja iga kiht lastakse täielikult ära kuivada ja siis lihvitakse siledaks enne järgmise kihi värvimist. Ja niimoodi 25-30 korda. Viimane kiht siis ka poleeritakse (ei lakita).
Nojah, mudeli puhul oleks 25-30 kihti värvi ilmselt täielik overkill, aga mingi 4-5-6 kihikest võib mõeldav olla.
PS. Ma ei ole ise seda kunagi proovinud, niiet ärge mind hiljem süüdistage
Lühidalt, mitte eriti keeruline, aga jubedalt aeganõudev. Ehk et väga palju üliõhukesi kihte ja iga kiht lastakse täielikult ära kuivada ja siis lihvitakse siledaks enne järgmise kihi värvimist. Ja niimoodi 25-30 korda. Viimane kiht siis ka poleeritakse (ei lakita).
Nojah, mudeli puhul oleks 25-30 kihti värvi ilmselt täielik overkill, aga mingi 4-5-6 kihikest võib mõeldav olla.
PS. Ma ei ole ise seda kunagi proovinud, niiet ärge mind hiljem süüdistage
- heigo
- Postitusi: 150
- Liitunud: 4. 11. 2010 1:24
- Elukoht: soome
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
"klaveri effekti" saab tänaselpäeval 3-5 kihiga.
Oleneb muidugi materjalist, vahenditest, kogemusest ja munadest.
Oleneb muidugi materjalist, vahenditest, kogemusest ja munadest.
-
- Postitusi: 123
- Liitunud: 8. 12. 2023 8:54
- Elukoht: Tartu
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
Vähe rumal küll, aga mul pole õrna aimugi mis vahe on baasvärvil ja pinnavärvil Mudelivärvid üldiselt nõuavad krunti ja lakki ka - ehk siis koosnevad kolmest kihist. Ma tavaliselt nii värvinud, et plastiku 600-800 paberiga ära lihvinud, seejärel krunt selga. Pärast krundi kuivamist olen vahest veel 1000-2000 paberiga üle lihvinud (vahest jällegi mitte). Siis airbrushiga algselt udupeenelt üle tuisanud, seejärel kõik keerulisemad nurgad-paneelivahed üle käinud ning siis küljelt küljele tõmmates järjest ülekere värvinud. Lakkinud olen lihtsalt nii, et alguses 2 kihti udutanud ning siis 2-3 nn. "märga" kihti peale lasknud. Vahest olen pärast viimast lakikihti veel korra puhta lahustikihi udupeenelt peale lasknud - see on silunud enamjaolt kõik nn "apelsinikoore" effekti ära.heigo kirjutas: ↑11. 01. 2024 18:07 Ahaaa.
Airbrush ja mudelivärvid.
On nad base värvid v pinnakad?
Kuna mul autodega kõigerohkem kogemust siis soovitaks üldsegi autovärve. Vähemasti musta puhul.
Must base alla, 2-3 lakikihti. Iga kihi vahele vahelihv.
Muidugi peab jälgima, et kõiki pisikesi "uksevahe" jm jooni täis ei laki.
Nõel võimalikult kinni ja survega hakkaks mängima, et kui paks kiht oleks hea.
Muidugi, et vägahästi värvida sellejaoks peaks kõrval seisma. Kuna nüansse mis "valesti" või "õigesti" võib minna on lõputult.
Näituste autodel tehakse muidugi enne proovivärvimisi. Must/hõbe/punane ja neile lisaks erivärvid.
+ lisaks muidugi mitmed kihid lakki, et tekitada "klaverieffekt" ehk teisisõnu kõrgläige.
Ja minu nõuandeid ei tasu ka lõpuni jälgida.
Pigem kuula mitme maalri kogemusi.
Kuna variante, töövõtteid, nippe on tohutult siis. Asi mis toimib ühe eseme värvimisel ei pruugi toimida teisel.
Kas sul oleks võimalik teha väike video enda värvimisest/lakkimisest.
Tahaks näha kuidas ta sul katab ja kuidas lehvik.
Sest mul on väike kahtlus, et see brush on veidi väike 1:24le
Ja kas sa värvid enne pinnad ja siis kõik servad, või vastpidi.
Vaatan - äkki saan kuidagi kergelt video ka teha või lasta kellelgi kõrvalt filmida Hetkel olen lihtsalt vaikselt omas mullis ja nurgas nokitsenud ning väga filmida ei ole mõttesse tulnudki. Airbrush on tõenäoliselt veits liiga väike, jah. Üldiselt vist keresi värvitakse 0.5mm otsaga - mul 0,3midagi mm ots. Samas saab hakkama - olen värvi veits koos retarderiga lahjendanud ning mitmes kihis veits kaugemalt värvinud ehk täiesti lootusetu ei ole.
-
- Postitusi: 592
- Liitunud: 30. 12. 2005 21:51
- Asukoht: tallinn, nõmme , kiwa
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
Väga mõnus mudel sai kokku. Nendest iidsetest vormidest saab - nagu juuresolevalt näha - täiesti adekvaatse tulemuse.
Kroomi kohapealt, Alclad lasebki vaid väga üksikuid tooteid endale peale tuisata. Samas ilma kaitsekihita jääb ta väga habras ning näpuga puudutades tuhmub samuti kiirelt. Alcladi enda valikus on tegelikult vastav toode täiesti olemas. Vaatasin mitte väga ammu juutuubi, kus keegi kodanik testis mituteist toodet läbi ning jagas sellekohaseid soovitusi ning tulemusi. Link youtube-i videole
Värvimise kohalt, mina seda 0.3 düüsi niiväga ei karda. Hea värviga on 0.3 düüsiga lust kere tuisata. Küll eeldab see tõesti head toodet, sest pisut jämedama osakesega värv enam normaalselt läbi ei jookse või peab segu nii vedelaks ajama, et katvus kannatab. Nii, kui eelnevalt targemad on maininud, mingeid allkirju jääb igal juhul sisse ja mõningane parandamine pastaga on suhteliselt paratamatu. Kapoti puhul muidugi pisuke liialdus ehk, sest origianaalis need kolmekarpaversiooni SixPack mootrikatted olidki pigem matid või satiinläikega. Huvitav, et tootja ei ole sinna ka kiirkinnitusi lisanud, sest pin-idega eemaldatav fiibetrükk oli isegi reklaamlehel müügiargumendina kirjas
Mina veelkord kiidaks tegijat ja ehk õnnestub toode mingil hetkel ka laivis ära vaadata ? Minimaailmal näiteks ?
Kroomi kohapealt, Alclad lasebki vaid väga üksikuid tooteid endale peale tuisata. Samas ilma kaitsekihita jääb ta väga habras ning näpuga puudutades tuhmub samuti kiirelt. Alcladi enda valikus on tegelikult vastav toode täiesti olemas. Vaatasin mitte väga ammu juutuubi, kus keegi kodanik testis mituteist toodet läbi ning jagas sellekohaseid soovitusi ning tulemusi. Link youtube-i videole
Värvimise kohalt, mina seda 0.3 düüsi niiväga ei karda. Hea värviga on 0.3 düüsiga lust kere tuisata. Küll eeldab see tõesti head toodet, sest pisut jämedama osakesega värv enam normaalselt läbi ei jookse või peab segu nii vedelaks ajama, et katvus kannatab. Nii, kui eelnevalt targemad on maininud, mingeid allkirju jääb igal juhul sisse ja mõningane parandamine pastaga on suhteliselt paratamatu. Kapoti puhul muidugi pisuke liialdus ehk, sest origianaalis need kolmekarpaversiooni SixPack mootrikatted olidki pigem matid või satiinläikega. Huvitav, et tootja ei ole sinna ka kiirkinnitusi lisanud, sest pin-idega eemaldatav fiibetrükk oli isegi reklaamlehel müügiargumendina kirjas
Mina veelkord kiidaks tegijat ja ehk õnnestub toode mingil hetkel ka laivis ära vaadata ? Minimaailmal näiteks ?
-
- Postitusi: 123
- Liitunud: 8. 12. 2023 8:54
- Elukoht: Tartu
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
Kiirkinnitused olid seal tegelikult täiesti olemas kuid nägid päris koledad välja - lihvisin need eos maha Mul tegelikult on photoetchingus kiirkinnitused ka olemas - ei ole lihtsalt neid külge pannud veel.
Kapoti värvi kohapealt - värvisin selle tegelikult algselt Tamiya semi-gloss mustaks, aga kõrgläige meeldis rohkem (eks tahtsin veits sellega katsetada ka). Kapoti värviks on Ford Raven Black - sama värviga tahaks proovida terve mudeli tegemist ka
Kapoti värvi kohapealt - värvisin selle tegelikult algselt Tamiya semi-gloss mustaks, aga kõrgläige meeldis rohkem (eks tahtsin veits sellega katsetada ka). Kapoti värviks on Ford Raven Black - sama värviga tahaks proovida terve mudeli tegemist ka
- heigo
- Postitusi: 150
- Liitunud: 4. 11. 2010 1:24
- Elukoht: soome
Re: Monogram 1:24 '69 Dodge Super bee 440
Baasi ja pinnaka erinevus just see ongi, et üks nõuab lakki, teine ei.
Sul on värvimise kohapealt päris hea algus peaks ütlema.
Ma hakkaks proovima 1,5 kihina lakki.
Poolik kiht enne ja siis ühekorraga täiskiht.
Mida vähem sa "üleliigseid" vussutamisi püssiga teed seda väiksem võimalus, et tolm lendlema saab kuskilt.
Mul muidugi mudeli värvide/lakkidega kogemus puudub. Ei tea kuidas nad käituvad.
Võibolla omaduste poolest tahab hoopis muud lähenemist.
Ma soovitaks brushi asemel püssi.
On olemas "klassikaline" värvipüss aga väiksem.
Ülapaak mingi 50-100ml
See brushi lehvik teeb vist "täppi" mitte triipu nagu püss teeb?
Püss teeb püstist I jälge ja saab tasasema ja õhema kihi lasta
Tolmuvabama tulemuse saavutamiseks alustaks mina nii.
Nn "kamber" kus värvid.
Seinad, põrand ja võimalusel lagi niiskeks.
Võimalikult vähe püssiga tolmutada
Ja näiteks kere/detailid pukis "püsti" tõsta.
Siis aga suureneb oht "jooksule"
Aga samas on pinda kuhu tolm kukkuda võiks paljupalju väiksem.
See su lahusti kasutamine "viimase kihina on vägagi hea võte.
Autosid päris puhta lahustiga ei ole julgenud lasta, aga liigavedelaks segatud laki võtet viimase kihina kasutan päris tihti.
Esiteks.
Tulemus parem.
Ja poleerida vähe lihtsam.
Ma ise kasutan samat võtet kui tahan ilusa peegli pinna saada.
Sul on värvimise kohapealt päris hea algus peaks ütlema.
Ma hakkaks proovima 1,5 kihina lakki.
Poolik kiht enne ja siis ühekorraga täiskiht.
Mida vähem sa "üleliigseid" vussutamisi püssiga teed seda väiksem võimalus, et tolm lendlema saab kuskilt.
Mul muidugi mudeli värvide/lakkidega kogemus puudub. Ei tea kuidas nad käituvad.
Võibolla omaduste poolest tahab hoopis muud lähenemist.
Ma soovitaks brushi asemel püssi.
On olemas "klassikaline" värvipüss aga väiksem.
Ülapaak mingi 50-100ml
See brushi lehvik teeb vist "täppi" mitte triipu nagu püss teeb?
Püss teeb püstist I jälge ja saab tasasema ja õhema kihi lasta
Tolmuvabama tulemuse saavutamiseks alustaks mina nii.
Nn "kamber" kus värvid.
Seinad, põrand ja võimalusel lagi niiskeks.
Võimalikult vähe püssiga tolmutada
Ja näiteks kere/detailid pukis "püsti" tõsta.
Siis aga suureneb oht "jooksule"
Aga samas on pinda kuhu tolm kukkuda võiks paljupalju väiksem.
See su lahusti kasutamine "viimase kihina on vägagi hea võte.
Autosid päris puhta lahustiga ei ole julgenud lasta, aga liigavedelaks segatud laki võtet viimase kihina kasutan päris tihti.
Esiteks.
Tulemus parem.
Ja poleerida vähe lihtsam.
Ma ise kasutan samat võtet kui tahan ilusa peegli pinna saada.