1. leht 1-st

Bergepanther Ausf.A

Postitatud: 16. 12. 2024 15:54
Postitas vaoinas
Teeme siis uue karbi lahti.

Seekord on mudeliks Bergepanther Ausf.A. Tuleb ta Takom'i karbist ja on täis-sisuga. Lisaks on temale
MasterClub'i metallroomikud, Voyager'i etsid ning mingil hetkel ilmusid ka T-Rex Studio pingutusrattad sinna karpi.

Vajadus Bergepanther'i taolise masina järgi tekkis Tiigri ja Pantri ilmumisega, sest seni selleks
otstarbeks kasutatud 18-tonnised FAMO'd ei saanud enam eriti hästi nii raskete masinate evakueerimisega hakkama.
Esimesed Bergepantheri'd olid Panther Ausf.D baasil ilma tornita kerel, kus torniava kaeti lihtsalt ümmarguse lehtmetallist
luugiga. Neid toodeti 1943. aasta suvel umbes 40 tuuri M.A.N'i ja Henscheli poolt. Lisaks ehitas Siebert 1944-1945 olemasolevatest
Panther Ausf.D-dest Bergepanther Ausf.D-ks ümber 61 masinat.

Bergepanther Ausf.A oli aga juba algusest peale selleks otstarbeks loodud masin Panther Ausf.A baasil, millel oli vastavalt
selleks kohandatud soomuskorpus suure nelinurkse avaga selle lael. Sellele olid ette nähtud kinnituspunktid 40-tonnise vintsi ning laia saha jaoks.
Vintsiosa kattis kastikujuline kate - Ladebrücke ja küljele oli ettenähtud koht kokkupandava kraana jaoks. Esimese prototüübi valmistas
Henschel, kes saatis selle M.A.N'ile katsetamiseks ja edasiseks täiendamiseks. See oli varustatud vintsiga ning ainus, mida fotodel on näha
2cm KwK38 kahuriga. Tolle masina peal prooviti erinevaid modifikatsioone ja see jäi Bergepantherite katseplatvormiks M.A.N'i juurde sõja lõpuni.

Bergepanther Ausf.A tellimused said Henschel, Daimler Benz ning Demag. Neist Henschel ja Daimler-Benz valmistasid kumbki u. 40 masinat
ning Demag pani 1944. a aprillist oktoobrini kokku 123 Bergepantherit. Kõik need olid vastava Bergepanther'i kerega st. ühtki neist ei ehitatud ümber olemasolevast tankist. Kõik nad olid ka vintsi- ja saha valmidusega, kuid kuna 40-tonniste vintside tarnimisega oli suuri raskusi, siis vintsi ja sahaga saivad varustatud vaid paarkümmend Demag'i kokku pandud Bergepanther Ausf.A'd.

Takom'i karbis - nagu kaanelt lugeda võib - on saha ja vintsiga varustatud Demag'i valmistatud Bergepanther. M.A.N'i või Daimler-Benz'i Bergepantheri
puhul tuleks detailide asetuse osas muudatusi teha ning vints ja sahk ära jätta, kuid raske on ette kujutada Bergepantheri huvilist mudelisti,
kes seda teeks. Bergepantherit pakub ka Meng, ning tema karbist saab kokku panna tolle Henscheli valmistatud prototüübi, mis
M.A.N'ile katsetamiseks läks.

Bergepantherite kohta on Missing-Lynx foorumisse palju tänuväärt infot Hilary Louis Doyle ja Nacho Roces'e poolt üles pandud, millele ka siin
ülal tuginetud on:
https://www.tapatalk.com/groups/missing ... 58057.html


Edasi mudeli juurde.
Eriti palju karpe siin seekord ei ole:

Pilt


Ja kogu koostamine on senini olnud väga sarnane paari aasta tagusele sama valmistaja Panther Ausf.D'le:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Külma närvi,
ja jääge meiega!

Kristjan

Re: Bergepanther Ausf.A

Postitatud: 22. 12. 2024 0:37
Postitas vaoinas
Esimene ots interjöörist on ära värvitud ja alusvann koos.
Värviskeemis lähtusin otseselt Takom'i antud juhendist - põrand punane ja ülalt saksa Dunkelgelb.

Internetis on olnud ohtralt diskussiooni Bergepantheri interjööri värviskeemi teemal -
eriti, et kas vintsisektsioon oli värvitud mingi heledama tooniga, või jäetud krundipunaseks.
Panzertracts annab siiski mõned veenvad sisemuse pildid sellest M.A.N'i poolt koostatud katsebergepantherist,
millelt on näha, et heledat tooni see vintsisektsioon seest oli ja on seal ka näha teravapiiriline
värviüleminek põranda osas. Mulle seesugune skeem täitsa meeldib ka, nõnda, et rohkem pead sellega ei vaevanud.

Pilt

Pilt


Siin on ka küljed torsioonvarrastega:

Pilt


Seekord läks torsioonvarraste põrandaavadest läbiajamisega ja külgede ning põhja ühendamisega
kuidagi ladusamalt kui viimatisest Pantri koostamisest mäletan. Vaevalt, et oskused paranenud on - küllap lihtsalt joppas.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Häid jõule kõigile!
Kristjan