Stalinet S-60
Postitatud: 9. 02. 2024 12:07
Terv!
Selle mudeliga on minu jaoks päris kummaline lugu.
Nimelt jõudis see mudel minu kätte läbi toreda kaasfoorumlase Priidu militaar.net'ist. Fooruminimi oli tal Hiinlane.
Nimelt olivad tal suured plaanid kunagi Eesti 1941 aasta suvesõja teemaga, aga
omil põhjusil ta enam mudeleid praegu ei ehita - siinses teemas käsitlust leidev traktor oli aga
tal koostamise osasl üsna lõpusirgel ja ta pärandas
selle paar aastat tagasi minu lauale lõpuni ehitamiseks.
Traktor ise on Trumpeteri Chtz S-65 koos L.Z. Modelsi transkitiga sellest S-60 tegemiseks.
Minuni jõudis kogu kupatus kaks aastat tagasi võrdlemisi koostatud seisus, aga ikka päris kõverana -
ma ei oska öelda, kas see oli tingitud L.Z. Models'i epo sisepingetest või 10-aastasest
hoiustamisest aga raam oli propelleris, mootor kõver ja õhutus- ning päris korsten teine teisele poole viltu.
Raami väänasin ma suht alguses kuuma vee abil otseks, aga siis jäi ta poolteiseks aastaks
riiulisse oma aega ootama. Seoses Kettenkradi tegemisse tekkinud pausiga otsustasin
traktorile pisut jälle aega pühendada ja olen ta praeguseks saanud värvimiseelsesse seisu.
Mis ma siin siis eelnevale lisaks siin tegin:
- Kuna mootoriplokil olid silindrid pisut viltu sattunud, siis kohendasin
üht mootorijala kõrgust, et silindrid otse oleks - seda asendit tuli korrigeerida niikuinii, sest üks mootori kinnitusjalg oli
murdunud ja tuli uuesti tekitada.
- Roomikute pingutusvedrud ja selles oleva varda asendasin - sellele pööras Priit ka ise tähelepanu, sest arvas, et need on võibolla liiga
hõredana keeratud. Nüüd on ehk jälle mõni keerd liiga tihe, aga annab paremini edasi päris traktoritel nähtavat pingutusvedrude tihedat olemust.
- Korstnad asendasin messingtorudega, mis andis korrektsema ilme ja võimaldas neid samas otseks sättida.
- Mootori jahutusühendused olid veel tegemata ja need lisasin stüreenist jätkudena.
- Porilaudadele lisasin stüreenist välimise serva, aga kuna vasak porilaud jäi seetõttu väga viltu, siis eemaldasin selle üldse.
Paljudel fotodel on üks või mõlemad porilauad puudu ja ma arvan, et ühe poole puudumine annab detailirohkema vaate
käigukastipealsele ja lisab traktorile ehk pisut karakterit.
- Mõned voolikud, juhtmed ning liigendid olid siin samuti puudu ning lisasin järjepanu ka need.
- L.Z. Modeli plekkidel olid paljudes kohtades madalad poldijäljendid, kuid liimisin neile sinna peale poldipead, et
need vähe prominentsemad tunduksid.
- Roomikud on Trumpeteri karbist tulnud ja liikuvad. Nood on aga väga laia lõtkuga ja praegu olen talla
all olevad 10 lüli võimalikult tihedalt kokku liiminud, et asi väga lontis ei paistaks.
Kuna tegu on siiski aparaadiga, mis on sisuliselt suur bensiinimootor kahel roomikul, siis mootor nõuab erakordset tähelepanu
loodetavasti saab ta ka väärikalt värvitud.
Siin on pildid praegusest seisust:
Külma närvi ja
jääge meiega!
Kristjan
Selle mudeliga on minu jaoks päris kummaline lugu.
Nimelt jõudis see mudel minu kätte läbi toreda kaasfoorumlase Priidu militaar.net'ist. Fooruminimi oli tal Hiinlane.
Nimelt olivad tal suured plaanid kunagi Eesti 1941 aasta suvesõja teemaga, aga
omil põhjusil ta enam mudeleid praegu ei ehita - siinses teemas käsitlust leidev traktor oli aga
tal koostamise osasl üsna lõpusirgel ja ta pärandas
selle paar aastat tagasi minu lauale lõpuni ehitamiseks.
Traktor ise on Trumpeteri Chtz S-65 koos L.Z. Modelsi transkitiga sellest S-60 tegemiseks.
Minuni jõudis kogu kupatus kaks aastat tagasi võrdlemisi koostatud seisus, aga ikka päris kõverana -
ma ei oska öelda, kas see oli tingitud L.Z. Models'i epo sisepingetest või 10-aastasest
hoiustamisest aga raam oli propelleris, mootor kõver ja õhutus- ning päris korsten teine teisele poole viltu.
Raami väänasin ma suht alguses kuuma vee abil otseks, aga siis jäi ta poolteiseks aastaks
riiulisse oma aega ootama. Seoses Kettenkradi tegemisse tekkinud pausiga otsustasin
traktorile pisut jälle aega pühendada ja olen ta praeguseks saanud värvimiseelsesse seisu.
Mis ma siin siis eelnevale lisaks siin tegin:
- Kuna mootoriplokil olid silindrid pisut viltu sattunud, siis kohendasin
üht mootorijala kõrgust, et silindrid otse oleks - seda asendit tuli korrigeerida niikuinii, sest üks mootori kinnitusjalg oli
murdunud ja tuli uuesti tekitada.
- Roomikute pingutusvedrud ja selles oleva varda asendasin - sellele pööras Priit ka ise tähelepanu, sest arvas, et need on võibolla liiga
hõredana keeratud. Nüüd on ehk jälle mõni keerd liiga tihe, aga annab paremini edasi päris traktoritel nähtavat pingutusvedrude tihedat olemust.
- Korstnad asendasin messingtorudega, mis andis korrektsema ilme ja võimaldas neid samas otseks sättida.
- Mootori jahutusühendused olid veel tegemata ja need lisasin stüreenist jätkudena.
- Porilaudadele lisasin stüreenist välimise serva, aga kuna vasak porilaud jäi seetõttu väga viltu, siis eemaldasin selle üldse.
Paljudel fotodel on üks või mõlemad porilauad puudu ja ma arvan, et ühe poole puudumine annab detailirohkema vaate
käigukastipealsele ja lisab traktorile ehk pisut karakterit.
- Mõned voolikud, juhtmed ning liigendid olid siin samuti puudu ning lisasin järjepanu ka need.
- L.Z. Modeli plekkidel olid paljudes kohtades madalad poldijäljendid, kuid liimisin neile sinna peale poldipead, et
need vähe prominentsemad tunduksid.
- Roomikud on Trumpeteri karbist tulnud ja liikuvad. Nood on aga väga laia lõtkuga ja praegu olen talla
all olevad 10 lüli võimalikult tihedalt kokku liiminud, et asi väga lontis ei paistaks.
Kuna tegu on siiski aparaadiga, mis on sisuliselt suur bensiinimootor kahel roomikul, siis mootor nõuab erakordset tähelepanu
loodetavasti saab ta ka väärikalt värvitud.
Siin on pildid praegusest seisust:
Külma närvi ja
jääge meiega!
Kristjan