Moonaveok Sd.Kfz.252 ja tema treiler Sd.Ah.32/1
Postitatud: 1. 06. 2023 12:21
Tere,
Haaran endale au teha siia foorumisse ka esimene teema.
Kes minu militaar.net foorumi tegemistega kursis on, sellele on praegune ehituslugu siiamaani juba tuttav.
Põhimõtteliselt kopeerin siia alustuseks ülalnimetatud foorumi postitused ja siis läheme selle pealt tulevikus juba edasi.
---
Mudeliks on Dragon'i StuG'iga ühes tulnud laskemoonaveok, mis sisuliselt on komplekt numbriga 6718.
Restid ise on sellised nii-ja-naa kus uuemad detailid on segamini paari iidvana päritolu restiga, mis peegeldub
hästi ka juhendi graafikas.
Juurde on talle ostetud Quickwheel'i resinist rattad ja Friulmodel'i roomikud. Roomikutekomplekt on eriti
asjalik sest annab kaasa veorattad, mis Dragoni Sd.Kfz.10 ja 250 veermikul masinatel liiga kitsad on. Lisaks on veel Aber'i
Sd.Kfz.250'le mõeldud etsid, millest suurt osa saab siin ära kasutada. Part'i plekist porilauad on ka muretsetud, aga need tuleb vist
Aber'i omadega asendada, sest nad on seda ümaramat sorti, mida Sd.Kfz.252'l ei kasutatud.
Masin ise on Sd.Kfz.250 peale aretatud kinnise katusega laskemoonasõiduk, mida kasutati
StuG'ide varustamiseks - tundub, et iga StuG'iga oli vist üks selline kaasas. Et sisse talle eriti palju
neid mürske ei mahtunud, oli sel tihtipeale sabasse veel Sd.Ah.32/1 käru haagitud, mis komplektis samuti kaasas
on ja saab ilmselt ka ära tehtud. Masinana on 252 teiste poolroomikute kõrval suht haruldane ja ega eriti
suur see netist leitav pildivalik temast ei ole. Säilinud ei ole ühtegi neist samuti, aga, kuna ta on 250'ga ikkagi samal põhjal, saab
kasutada seda päris palju referentsina. Üksusena sihin sedasama StuG.Abt. 185, mille StuG'id mul juba riiulis on.
Markeeringutega on pisut keeruline, sest lisaks puuduvatele dekaalidele on selle üksuse fotosid sellest laskemoonaveokist
vaid mõni üksik.
Esimese asjana asusin esisilla kallale ja lõikasin selle liikuvaks. Nii lihtsalt, kui Fordide puhul,
siin ei läinud ja liikuvad osad vajasid messinguga asendamist. Roolihoob samuti kaasa ei liigu.
Kere külgedega oli samuti pisut sobitamist, sest küljed olid restis pisut ära väändunud. Veidi kuuma vett koolitas nad paremaks
ja mõistlikes kohtades olevad lokatsioonisälgud aitasid nad ilusti omale kohale.
Kere alusvann ja ülemine soomusosa peaksid olema ühendatud kogu masina pikkuses kulgevate nurkraudadega,
kuid Dragoni komplekt neid nurkrauaribasid ei anna. Naljakas on see, et nagu koht nende jaoks on plasti
vormitud, aga näib et keegi on lihtsalt unustanud detailid teha. Liimisin sinna sisi stüreeniriba.
Tugevduskolmnurgad ja lisatud poldipead on pandud niivõrdkuivõrd umbes.
Alusvanni sisemusele on palju kaasa aidanud Aber'i etsisett, mis lisab päris palju detaili.
Külgedele on lisatud ka Archeri resindekaalist neediread.
Ja selline ta hetkel mul on, kui käigukast ja veermik külge laduda.
Kristjan
Haaran endale au teha siia foorumisse ka esimene teema.
Kes minu militaar.net foorumi tegemistega kursis on, sellele on praegune ehituslugu siiamaani juba tuttav.
Põhimõtteliselt kopeerin siia alustuseks ülalnimetatud foorumi postitused ja siis läheme selle pealt tulevikus juba edasi.
---
Mudeliks on Dragon'i StuG'iga ühes tulnud laskemoonaveok, mis sisuliselt on komplekt numbriga 6718.
Restid ise on sellised nii-ja-naa kus uuemad detailid on segamini paari iidvana päritolu restiga, mis peegeldub
hästi ka juhendi graafikas.
Juurde on talle ostetud Quickwheel'i resinist rattad ja Friulmodel'i roomikud. Roomikutekomplekt on eriti
asjalik sest annab kaasa veorattad, mis Dragoni Sd.Kfz.10 ja 250 veermikul masinatel liiga kitsad on. Lisaks on veel Aber'i
Sd.Kfz.250'le mõeldud etsid, millest suurt osa saab siin ära kasutada. Part'i plekist porilauad on ka muretsetud, aga need tuleb vist
Aber'i omadega asendada, sest nad on seda ümaramat sorti, mida Sd.Kfz.252'l ei kasutatud.
Masin ise on Sd.Kfz.250 peale aretatud kinnise katusega laskemoonasõiduk, mida kasutati
StuG'ide varustamiseks - tundub, et iga StuG'iga oli vist üks selline kaasas. Et sisse talle eriti palju
neid mürske ei mahtunud, oli sel tihtipeale sabasse veel Sd.Ah.32/1 käru haagitud, mis komplektis samuti kaasas
on ja saab ilmselt ka ära tehtud. Masinana on 252 teiste poolroomikute kõrval suht haruldane ja ega eriti
suur see netist leitav pildivalik temast ei ole. Säilinud ei ole ühtegi neist samuti, aga, kuna ta on 250'ga ikkagi samal põhjal, saab
kasutada seda päris palju referentsina. Üksusena sihin sedasama StuG.Abt. 185, mille StuG'id mul juba riiulis on.
Markeeringutega on pisut keeruline, sest lisaks puuduvatele dekaalidele on selle üksuse fotosid sellest laskemoonaveokist
vaid mõni üksik.
Esimese asjana asusin esisilla kallale ja lõikasin selle liikuvaks. Nii lihtsalt, kui Fordide puhul,
siin ei läinud ja liikuvad osad vajasid messinguga asendamist. Roolihoob samuti kaasa ei liigu.
Kere külgedega oli samuti pisut sobitamist, sest küljed olid restis pisut ära väändunud. Veidi kuuma vett koolitas nad paremaks
ja mõistlikes kohtades olevad lokatsioonisälgud aitasid nad ilusti omale kohale.
Kere alusvann ja ülemine soomusosa peaksid olema ühendatud kogu masina pikkuses kulgevate nurkraudadega,
kuid Dragoni komplekt neid nurkrauaribasid ei anna. Naljakas on see, et nagu koht nende jaoks on plasti
vormitud, aga näib et keegi on lihtsalt unustanud detailid teha. Liimisin sinna sisi stüreeniriba.
Tugevduskolmnurgad ja lisatud poldipead on pandud niivõrdkuivõrd umbes.
Alusvanni sisemusele on palju kaasa aidanud Aber'i etsisett, mis lisab päris palju detaili.
Külgedele on lisatud ka Archeri resindekaalist neediread.
Ja selline ta hetkel mul on, kui käigukast ja veermik külge laduda.
Kristjan