Baueri Kamaz
Postitatud: 28. 03. 2007 9:46
Õnnestus mul tänu Markole uurida Baueri Kamaz-54115 pütti „Ognepasnot” ja võrrelda seda Elekoni omadega. Esmamulje on hea ja koostekvaliteet on hea, parem kui tatarlaste Kamazidel. Kui aga professionaalsemalt läheneda mõõtmetele ja strateegilistele sõlmedele, siis mnjah, pettumus suur. Detailid ei ole Elekoni mudelitega vahetatavad ja isegi mitte sarnased..
Esmalt hakkas silma kabiini ebardsus. Mõõtudelt laiem paar millimeetrit ja esikannel kõrgem paar milli.Kabiini katus esiklaasist kuni tagaseinani aga lühem. Esikandle ülemise serva ja esiklaasi alumise serva vahelist horisontaalset pinda ka ei ole. Esiklaasi nurk ka laugem kui Kamazil tegelikult on. Kõik need puuduvad ja liigsed millimeetrid teevadki sellest Baueri kabiinist „vesipea”. Porilauad ka kabiinikülgedega ühelaiused.
Esistange on kinnitatud esikandle alumise serva külge ja kui sellelt eemaldada stangesisesed lambiklaasid siis saab kabiini metallist osa eemaldada plastmassist põhjast. Stange huvitaski mind kõige rohkemkuid kuid see ka laiem (58mm).
Raam ja kastid-kongid-segumikserid on universaalsed paljude mudelite tootmiseks ja kabiinide vahetustega saab tehas lihtsalt erinevaid veoautomarke toota.(Baueri kallur Nissan on vähemalt sama kastiga ja raamiga mis Baueri Kamaz-ki)
Baas esi ka keskmise silla vahel on 74,1 mm, mis vastab Kamaz-5320 omale, keskmise ja tagumise silla baas on 28 mm kuid peaks olema 30,6 mm. Tagasillad ei ole Kamazi omade moodi, konstruktsioonilt nagu Zil-133 –el kuid massiivsemad.
Mootor on kuuesilindriline V-kujuline, peaks olema aga 8-sildriline V kahe turboga.
Paak ja akukast on plastmassist ning tifti ja liimiga raami külge kinnitatud. Samuti on tifti ja liimiga kinnitatud veel esisild(selle vedrusi ja sillatala kujutav imitatsioon), mootorikarter ja summuti. Ka tagavararatas ja õhupuhasti alumine plastmassist õhufiltriosa on liimitud. Plastmassist detailid on enamasti kõik liimitud.
Rattad on Elekoni kummiratstega samas mõõdus(23 mm), uuemad Kamazid aga peaks olema suuremate kummidega. Veljed on kaheksa spilkaga, peaks olema aga kümmnega. Aga et rattaid võlli pealt tervena kätte saada, selleks on vaja ränka jõudu kasutada ja näpittange(tekib oht südamik lõhki murda). Võlli otstesse on pressitud „ärandamisvastased voldid” mis teevadki äravõtmise raskeks, ratas käib küll võllil ringi kuid ära ei tule teps mitte. Rattad sobiksid ZIL-i mudelitele ideaalselt.
Üks kahtlus tekkis nüüd veel Bauer Kamazide pealisehitiste juures, need on ka arvatavasti kitsamad ja Elekoni Kamazide peale jäävad kitsaks ja arvata on et ka lühikeseks. Aga eks see selgub edaspidi kui õnnestub ka teised Bauerid üle mõõta. "Ognepasno" pütti mõõdud on 150x49x32(ilma tsisternipealse kõrgendita)
Pilte võrdlusest siin www.zone.ee/kolts/Mudel/
Esmalt hakkas silma kabiini ebardsus. Mõõtudelt laiem paar millimeetrit ja esikannel kõrgem paar milli.Kabiini katus esiklaasist kuni tagaseinani aga lühem. Esikandle ülemise serva ja esiklaasi alumise serva vahelist horisontaalset pinda ka ei ole. Esiklaasi nurk ka laugem kui Kamazil tegelikult on. Kõik need puuduvad ja liigsed millimeetrid teevadki sellest Baueri kabiinist „vesipea”. Porilauad ka kabiinikülgedega ühelaiused.
Esistange on kinnitatud esikandle alumise serva külge ja kui sellelt eemaldada stangesisesed lambiklaasid siis saab kabiini metallist osa eemaldada plastmassist põhjast. Stange huvitaski mind kõige rohkemkuid kuid see ka laiem (58mm).
Raam ja kastid-kongid-segumikserid on universaalsed paljude mudelite tootmiseks ja kabiinide vahetustega saab tehas lihtsalt erinevaid veoautomarke toota.(Baueri kallur Nissan on vähemalt sama kastiga ja raamiga mis Baueri Kamaz-ki)
Baas esi ka keskmise silla vahel on 74,1 mm, mis vastab Kamaz-5320 omale, keskmise ja tagumise silla baas on 28 mm kuid peaks olema 30,6 mm. Tagasillad ei ole Kamazi omade moodi, konstruktsioonilt nagu Zil-133 –el kuid massiivsemad.
Mootor on kuuesilindriline V-kujuline, peaks olema aga 8-sildriline V kahe turboga.
Paak ja akukast on plastmassist ning tifti ja liimiga raami külge kinnitatud. Samuti on tifti ja liimiga kinnitatud veel esisild(selle vedrusi ja sillatala kujutav imitatsioon), mootorikarter ja summuti. Ka tagavararatas ja õhupuhasti alumine plastmassist õhufiltriosa on liimitud. Plastmassist detailid on enamasti kõik liimitud.
Rattad on Elekoni kummiratstega samas mõõdus(23 mm), uuemad Kamazid aga peaks olema suuremate kummidega. Veljed on kaheksa spilkaga, peaks olema aga kümmnega. Aga et rattaid võlli pealt tervena kätte saada, selleks on vaja ränka jõudu kasutada ja näpittange(tekib oht südamik lõhki murda). Võlli otstesse on pressitud „ärandamisvastased voldid” mis teevadki äravõtmise raskeks, ratas käib küll võllil ringi kuid ära ei tule teps mitte. Rattad sobiksid ZIL-i mudelitele ideaalselt.
Üks kahtlus tekkis nüüd veel Bauer Kamazide pealisehitiste juures, need on ka arvatavasti kitsamad ja Elekoni Kamazide peale jäävad kitsaks ja arvata on et ka lühikeseks. Aga eks see selgub edaspidi kui õnnestub ka teised Bauerid üle mõõta. "Ognepasno" pütti mõõdud on 150x49x32(ilma tsisternipealse kõrgendita)
Pilte võrdlusest siin www.zone.ee/kolts/Mudel/