Haruldaste nõukogude autode mudelid
Postitatud: 7. 12. 2007 20:24
Alustaks siis Vektori firma autoga DAZ-150 "Ukrainets" / ДАЗ-150 "Украинец".
Mudeli aluseks on 1944 aastal loodud Dnepropetrovski Autotehase (tehase mahuks planeeriti 300000 autot aastas) toode. Algul planeeriti toota Gaz 51te, aga hiljem langes valik ZIS 150 peale.
Enne tootmise alustamist moderniseeriti ZIS 150t põhjalikult ja see auto sai nime DAZ 150. Kahjuks aastal 1951 profileeriti veel lõplikult valmimata tehas ümber esimeste Sergei Koroljovi poolt projekteeritud nõukogude ballistiliste rakettide R-1 ja R-2 tootmiseks (raketid olid tegelikult suht täpsed sakslaste V-2 koopiad). Autode tootmine ei saanudki hoogu sisse, kokku toodeti ehk u. 2000 erinevat autot, kraanat ja haagist.
Mudel on tehtud Vektori kataloogi järgi väidetavalt 1947 aasta versioonist. Samas teised kataloogid annavad selle auto tootmise ajaks 1949-1951. 1947 aasta versioon oli tegelikult väga sarnane ZIS 150le.
Pildil konstruktor sm. Gratšov tutvustab kohalikule parteijuhile sm. Brezhnevile autot.
(Info RCforum/Vict70)
Mudeli aluseks on 1944 aastal loodud Dnepropetrovski Autotehase (tehase mahuks planeeriti 300000 autot aastas) toode. Algul planeeriti toota Gaz 51te, aga hiljem langes valik ZIS 150 peale.
Enne tootmise alustamist moderniseeriti ZIS 150t põhjalikult ja see auto sai nime DAZ 150. Kahjuks aastal 1951 profileeriti veel lõplikult valmimata tehas ümber esimeste Sergei Koroljovi poolt projekteeritud nõukogude ballistiliste rakettide R-1 ja R-2 tootmiseks (raketid olid tegelikult suht täpsed sakslaste V-2 koopiad). Autode tootmine ei saanudki hoogu sisse, kokku toodeti ehk u. 2000 erinevat autot, kraanat ja haagist.
Mudel on tehtud Vektori kataloogi järgi väidetavalt 1947 aasta versioonist. Samas teised kataloogid annavad selle auto tootmise ajaks 1949-1951. 1947 aasta versioon oli tegelikult väga sarnane ZIS 150le.
Pildil konstruktor sm. Gratšov tutvustab kohalikule parteijuhile sm. Brezhnevile autot.
(Info RCforum/Vict70)