1. leht 1-st

Haruldaste nõukogude autode mudelid

Postitatud: 7. 12. 2007 20:24
Postitas marko
Alustaks siis Vektori firma autoga DAZ-150 "Ukrainets" / ДАЗ-150 "Украинец".
Mudeli aluseks on 1944 aastal loodud Dnepropetrovski Autotehase (tehase mahuks planeeriti 300000 autot aastas) toode. Algul planeeriti toota Gaz 51te, aga hiljem langes valik ZIS 150 peale.
Enne tootmise alustamist moderniseeriti ZIS 150t põhjalikult ja see auto sai nime DAZ 150. Kahjuks aastal 1951 profileeriti veel lõplikult valmimata tehas ümber esimeste Sergei Koroljovi poolt projekteeritud nõukogude ballistiliste rakettide R-1 ja R-2 tootmiseks (raketid olid tegelikult suht täpsed sakslaste V-2 koopiad). Autode tootmine ei saanudki hoogu sisse, kokku toodeti ehk u. 2000 erinevat autot, kraanat ja haagist.
Mudel on tehtud Vektori kataloogi järgi väidetavalt 1947 aasta versioonist. Samas teised kataloogid annavad selle auto tootmise ajaks 1949-1951. 1947 aasta versioon oli tegelikult väga sarnane ZIS 150le.

Pildil konstruktor sm. Gratšov tutvustab kohalikule parteijuhile sm. Brezhnevile autot.

(Info RCforum/Vict70)

Postitatud: 31. 12. 2007 0:22
Postitas marko
Selle aasta RCforum.ru projektiks oli Moskvitš 214242 "Ivan Kalita". Seda mudelit peaks tehtama limiteeritud seerias 100 tk. Projekt algas 2007 jaanuaris ja pidi lõppema hiljemalt juunis, aga alles nüüd ilmusid esimesed pildid mudelist.
Paar seda mudelit peaks saabuma ka Eestisse.

Auto põhineb ise vanal-heal Moskvitš 2141 ja on ainult natuke disainilt ja mootorite osas muudetud. Otseseks eellaseks oli Moskvitš 214241 Knjaz/Vürst Vladimir. Autot tehti üksikud eksemplarid 1998 aastal, aga peale AZLK pankrotti jäigi tegelik "hiilgus" tulemata. Autol kasutati vananenud Renaulti mootorit ja ega tema muudki tehnilised näitajad erilised polnud. Sellest hoolimata oli tal konditsioneer, nahksisu ja hulk muud mugavusvarustust, mille alusel oli ta liigitatud luksusklassi autoks.

Postitatud: 6. 01. 2008 20:24
Postitas marko
Järgmiseks siis üks auto-minibuss-mahtuniversaal, mis mingi ime läbi on säilinud tänase päevani ja on hoiul ühes Moskva muuseumis. Tegu siis autoga ВНИИТЭ ПТ (Всероссийский научно-исследовательский институт технической эстетики перспективное такси) ehk siis "Üleliiduline Tehnilise Esteetika Teaduslik Uurimisinstituut perspektiivne takso". 2007. aasta lõpus lasi sellest autost välja oma mudeli ka Ukraina firma Vector-models.

60-ndatel aastatel tekkis vajadus arendada uusi autode tüüpe ja üheks selliseks said taksod. Antud auto ehitati 1963. aastal ja põhineb suures osas Moskvitš 408 agregaatidel. Mootor on paigutatud tagasilla juurde. Kere on kandva metallkonstruktsiooniga, mis on kaetud plastpaneelidega. Auto salongis on 4 reisijakohta. Kuigi auto läbis päris põhjalikud katsetused, siis nagu NSVLis tüüpiline, siis mingi ajapärast kogu projekt unustati ja peale piltide suurt midagi sellest autost teada polnud. Õnneks säilis see auto mingi taksopargi kinnises muuseumis ja tänapäeval nähtav avalikult "Autoreview" muuseumis.

Täpsem info autost: http://museum.autoreview.ru/content/view/81/30/


Info ja pildid: Rcforum.ru

Postitatud: 23. 07. 2008 14:21
Postitas marko
Mudeliks siis uus Vektori firma toode Gaz M73 kupee 1955 a.

Üks vähetuntud, aga samas originaalse lahendusega auto, mida reaalselt valmistati ainult mõned üksikud eksemplarid nii kupeena kui ka pikapina. Auto töötati välja Gaz tehases ja oli mõeldud mehhanisaatorite töö kiirendamiseks, et neil oleks võimalik kolhoosides liikuda eri kohtade vahel. Auto on Moskvitš 402 mootoriga, aga originaalsete sildadega. Läbivus olevat olnud üle keskmise, lausa Gaz 69 ja M72 tasemel. Üks selline auto anti üle Moskvitši tehasele, kus see oli seerias toodetud Moskviš 410 prototüübiks.

Täpsem info: http://denisovets.narod.ru/gaz/gazpages/gazm73.html
Pildid: rcforum.ru