Numbrilised mudelid (kõik kuni A43)
Postitatud: 29. 12. 2005 19:05
Üheks kõige hinnatumaks mudeliseeriaks vene ja nõukogude mudelite hulgas on nn. "numbrilised mudelid".
Firma Radon/Agat/Tantal (heal lapsel palju nimesid) tootis mudeleid, mis said omale numbrid põhja alla. Mudeleid on A1-A42, haagised P1 ja P2 ning traktor T2.
Järgnevalt väike ülevaade neist mudelitest (täiendus tuleb jooksvalt):
A1 "Москвич"-408
Moskvitš 408. Numbrilisel mudelil oli kere valamise ja värvimise kvaliteet kõrge. Põhi oli mustast plastikust. Tulede ümbrus ja iluvõre olid korralikud ning embleem siniseks või punaseks värvitud. Hetkel kvaliteet langenud ning põhja all enam numbrit ei ole.
Tootmine 1973-74 eelseerias ilma numbrita, 1974-86 numbrilised ja peale seda jälle ilma.
A2 "Москвич"-412
Moskvitš 412. Kere sama, mis 408-l. Vahe ainult mootorimaketis ja põhjas.
Tootmine 1972-1974 eelseerias ilma numbrita, 1974-86 numbrilised ja peale seda jälle ilma.
A3 "Москвич"-426
Moskvitš 426. Algselt toodeti metallpõhjaga, aga varsti kadusid sealt numbrid ja 90-ndatel hakati tootma plastpõhjaga mudeleid. 2003 alates on põhi jälle metallist. Mootorimakett ja iluvõre on 408 oma.
Tootmine 1974-86 numbrilised ja edasi numbrita.
A4 "Москвич"-427
Moskvitš 427. Sama, mis 426. Mootorimakett ja iluvõre on 412 oma.
A5 "Москвич"-433
Moskvitš 433. Sama, mis 426. Mootorimakett ja iluvõre on 408 oma.
A6 "Москвич"-434
Moskvitš 434. Sama, mis 426. Mootorimakett ja iluvõre on 412 oma.
A7 "Москвич"-403ИЭ
Moskvitš 403 IE. Numbrilisel 403-l avanevad esimesed uksed. Põhi oli metallist. Algselt toodeti kuni 1985 aastani. 1996 keskel tuli uuesti turule, aga ilma numbrita ja ilma avanevate usteta. Kvaliteet langes oluliselt. Põhi ka plastikust.
Tootmine 1975-85 numbrilised, alates 1976 ilma pagasniku põhjata. 1996 uus ja avatavate usteta.
A8 "Москвич"-412 милиция
Moskvitš 412 GAI (miilits). Põhitunnused samad, mis tavalisel 412-l. Põhi ainult plastikust. On kaks varianti kirjdest pagasiruumil – ГАИ sinises ringis ja oluliselt haruldasem variant ГАИ eraldi suurte tähtedena. Esimestel aastatel kanti kirjad peale kleepides, hiljem trükitult. Samuti on varasemal variandil vilkur tilgakujuline ja tumesinine, hilisem variant on kandiliste äärtega vilkuriga.
Tootmine 1975-86 numbrilised, edasi numbrita.
A9 ВАЗ-2101 "Жигули"
Vaz 2101 “Ziguli”. Numbriline “kopikas” erineb uuemast ilma numbrita mudelist ainult parema kvaliteediga kere poolest ja punase värviga värvitud suunatulede ja embleemi poolest. Põhi on kogu aeg olnud metallist.
Tootmine 1976-86 numbrilised, peale seda ilma.
A10 "Москвич"-412 Иж
Moskvitš 412 IZ. Nüüdseks suhteliselt haruldane mudel. Numbrita polnud. Erineb tavalisest 412-st põhjal oleva kirja ja esitulede poolest, mis olid kaks ümmargust. Põhi ainult plastikust.
Toodetud orienteeruvalt 1975-80
A11 ВАЗ-2102 "Жигули"
Vaz 2102 Ziguli. Suurim vahe numbrilisel ja ilma numbrita on algselt punase värviga värvitud emleemis ja suunatuledes, ka tagumise klaasi kinnitus on erinev.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita 1986.
A12 ИЖ-2125 (1500) комби
IZ 2125 (1500) kombi. Numbrilisel kombil on palju kvaliteetsem kere. 90-ndate keskel muutus põhi metallist plastikuks.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita 1986.
A13 ГАЗ-24-02 "Волга"
Gaz 24-02 Volga. Ka Volgad on ajajooksul muutunud halvemaks. Kõigepealt kadus number põhja alt, siis muudeti ka põhja ehitust. Uksed ei kinnitu enam põhjale, vaid spetsiaalsele plastic kinnitusele, mis on koos esimeste istmetega. 90-ndate keskel tuli täielikult plastic põhi, aga alates 2003 aastast on põhi jälle metallist.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita alates 1987. Toodetud ka GAZ tehases.
A14 ГАЗ-24 "Волга"
Gaz 24 Volga. Kõik muutused samad mis Gaz 24-02-l.
Toodeti alates 1976, numbrita ja ilma varurattata 1987. Toodeti ka GAZ tehases.
A15 ГАЗ-13 "Чайка"
Gaz 13 Tšaika. Numbriline Tšaika omas metallpõhja, ilma numbrita plastikust. Ka valamise ja värvimise kvaliteet oli numbrilisel parem. On muudetud ka ratastel ilukilpe. A15 numbrit kasutati ka nn. elektrifitseeritud Tšaikadel, mis algselt pidi saama eraldi numbri.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita 1986.
A16 ЗАЗ-968 "Запорожец"
ZAZ 968 Zaporozets. Nüüdseks juba suhteliselt haruldane mudel. Ilma numbrita ZAZe pole olnudki. Olemas on kaks erineva versiooni: varasem Y-kujuliste tagumiste ressoridega ja uuem L-kujulitega.
Toodeti 1976-85.
A17 ВАЗ-2101 "Жигули" милиция
Vaz 2101 Ziguli miilits (GAI). Kõik muutused samad, mis baasmudelil (A9).
Toodeti alates 1976, ilma numbrita alates 1986.
A18 РАФ-2203 "Латвия"
RAF 2203 Latvija. RAFidel kadus kõigepealt number ja sellejärel tuli plastikpõhi. Lisaks muutusid rataste ilukilbid. Uuemate mudelite valamise täpsus on palju väiksem ja ka värvitud kehvemalt.
Toodetud alates 1977, ilma numbrita 1986.
A19 "Москвич"-408/412 пикап
Moskvitš 408/412 pikap. Mudeli kere on tehtud eraldi vormiga, aga muud erinevused on nagu igal teisel 408/412-l.
Toodetud aastast 1978, alates 1986 ilma numbrita.
A20 ВАЗ-2121 "Нива"
VAZ2121 Niva. Esimeste seeriate mudelid olid kroomitud põhjaga ja kapoti all oli varuratas, mis oli teistsugune kui all olevad, see oli õigema kujuga. Samuti oli neil Nivadel esimeste rataste pööramisel pöörduv rool. Nivad elasid tootmise ajal läbi kõige rohkem muutusi. Kõigepealt kadusid pöörlev rool ja number põhja alt. Samal ajal muutus ka põhi plastiks, embleem valati koos iluvõrega ja kapoti alt kadus varuratas. Hiljem muutusid ka muud kroomitud detailid halliks plastiks.
Toodeti alates 1982 kuni 1986 numbrilisena, 1992 kadus VAZ 2121 Niva tootmisest ja 1994 tuli asemele palju viletsama ehitusega mudel VAZ 21213 Niva.
Firma Radon/Agat/Tantal (heal lapsel palju nimesid) tootis mudeleid, mis said omale numbrid põhja alla. Mudeleid on A1-A42, haagised P1 ja P2 ning traktor T2.
Järgnevalt väike ülevaade neist mudelitest (täiendus tuleb jooksvalt):
A1 "Москвич"-408
Moskvitš 408. Numbrilisel mudelil oli kere valamise ja värvimise kvaliteet kõrge. Põhi oli mustast plastikust. Tulede ümbrus ja iluvõre olid korralikud ning embleem siniseks või punaseks värvitud. Hetkel kvaliteet langenud ning põhja all enam numbrit ei ole.
Tootmine 1973-74 eelseerias ilma numbrita, 1974-86 numbrilised ja peale seda jälle ilma.
A2 "Москвич"-412
Moskvitš 412. Kere sama, mis 408-l. Vahe ainult mootorimaketis ja põhjas.
Tootmine 1972-1974 eelseerias ilma numbrita, 1974-86 numbrilised ja peale seda jälle ilma.
A3 "Москвич"-426
Moskvitš 426. Algselt toodeti metallpõhjaga, aga varsti kadusid sealt numbrid ja 90-ndatel hakati tootma plastpõhjaga mudeleid. 2003 alates on põhi jälle metallist. Mootorimakett ja iluvõre on 408 oma.
Tootmine 1974-86 numbrilised ja edasi numbrita.
A4 "Москвич"-427
Moskvitš 427. Sama, mis 426. Mootorimakett ja iluvõre on 412 oma.
A5 "Москвич"-433
Moskvitš 433. Sama, mis 426. Mootorimakett ja iluvõre on 408 oma.
A6 "Москвич"-434
Moskvitš 434. Sama, mis 426. Mootorimakett ja iluvõre on 412 oma.
A7 "Москвич"-403ИЭ
Moskvitš 403 IE. Numbrilisel 403-l avanevad esimesed uksed. Põhi oli metallist. Algselt toodeti kuni 1985 aastani. 1996 keskel tuli uuesti turule, aga ilma numbrita ja ilma avanevate usteta. Kvaliteet langes oluliselt. Põhi ka plastikust.
Tootmine 1975-85 numbrilised, alates 1976 ilma pagasniku põhjata. 1996 uus ja avatavate usteta.
A8 "Москвич"-412 милиция
Moskvitš 412 GAI (miilits). Põhitunnused samad, mis tavalisel 412-l. Põhi ainult plastikust. On kaks varianti kirjdest pagasiruumil – ГАИ sinises ringis ja oluliselt haruldasem variant ГАИ eraldi suurte tähtedena. Esimestel aastatel kanti kirjad peale kleepides, hiljem trükitult. Samuti on varasemal variandil vilkur tilgakujuline ja tumesinine, hilisem variant on kandiliste äärtega vilkuriga.
Tootmine 1975-86 numbrilised, edasi numbrita.
A9 ВАЗ-2101 "Жигули"
Vaz 2101 “Ziguli”. Numbriline “kopikas” erineb uuemast ilma numbrita mudelist ainult parema kvaliteediga kere poolest ja punase värviga värvitud suunatulede ja embleemi poolest. Põhi on kogu aeg olnud metallist.
Tootmine 1976-86 numbrilised, peale seda ilma.
A10 "Москвич"-412 Иж
Moskvitš 412 IZ. Nüüdseks suhteliselt haruldane mudel. Numbrita polnud. Erineb tavalisest 412-st põhjal oleva kirja ja esitulede poolest, mis olid kaks ümmargust. Põhi ainult plastikust.
Toodetud orienteeruvalt 1975-80
A11 ВАЗ-2102 "Жигули"
Vaz 2102 Ziguli. Suurim vahe numbrilisel ja ilma numbrita on algselt punase värviga värvitud emleemis ja suunatuledes, ka tagumise klaasi kinnitus on erinev.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita 1986.
A12 ИЖ-2125 (1500) комби
IZ 2125 (1500) kombi. Numbrilisel kombil on palju kvaliteetsem kere. 90-ndate keskel muutus põhi metallist plastikuks.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita 1986.
A13 ГАЗ-24-02 "Волга"
Gaz 24-02 Volga. Ka Volgad on ajajooksul muutunud halvemaks. Kõigepealt kadus number põhja alt, siis muudeti ka põhja ehitust. Uksed ei kinnitu enam põhjale, vaid spetsiaalsele plastic kinnitusele, mis on koos esimeste istmetega. 90-ndate keskel tuli täielikult plastic põhi, aga alates 2003 aastast on põhi jälle metallist.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita alates 1987. Toodetud ka GAZ tehases.
A14 ГАЗ-24 "Волга"
Gaz 24 Volga. Kõik muutused samad mis Gaz 24-02-l.
Toodeti alates 1976, numbrita ja ilma varurattata 1987. Toodeti ka GAZ tehases.
A15 ГАЗ-13 "Чайка"
Gaz 13 Tšaika. Numbriline Tšaika omas metallpõhja, ilma numbrita plastikust. Ka valamise ja värvimise kvaliteet oli numbrilisel parem. On muudetud ka ratastel ilukilpe. A15 numbrit kasutati ka nn. elektrifitseeritud Tšaikadel, mis algselt pidi saama eraldi numbri.
Toodeti alates 1976, ilma numbrita 1986.
A16 ЗАЗ-968 "Запорожец"
ZAZ 968 Zaporozets. Nüüdseks juba suhteliselt haruldane mudel. Ilma numbrita ZAZe pole olnudki. Olemas on kaks erineva versiooni: varasem Y-kujuliste tagumiste ressoridega ja uuem L-kujulitega.
Toodeti 1976-85.
A17 ВАЗ-2101 "Жигули" милиция
Vaz 2101 Ziguli miilits (GAI). Kõik muutused samad, mis baasmudelil (A9).
Toodeti alates 1976, ilma numbrita alates 1986.
A18 РАФ-2203 "Латвия"
RAF 2203 Latvija. RAFidel kadus kõigepealt number ja sellejärel tuli plastikpõhi. Lisaks muutusid rataste ilukilbid. Uuemate mudelite valamise täpsus on palju väiksem ja ka värvitud kehvemalt.
Toodetud alates 1977, ilma numbrita 1986.
A19 "Москвич"-408/412 пикап
Moskvitš 408/412 pikap. Mudeli kere on tehtud eraldi vormiga, aga muud erinevused on nagu igal teisel 408/412-l.
Toodetud aastast 1978, alates 1986 ilma numbrita.
A20 ВАЗ-2121 "Нива"
VAZ2121 Niva. Esimeste seeriate mudelid olid kroomitud põhjaga ja kapoti all oli varuratas, mis oli teistsugune kui all olevad, see oli õigema kujuga. Samuti oli neil Nivadel esimeste rataste pööramisel pöörduv rool. Nivad elasid tootmise ajal läbi kõige rohkem muutusi. Kõigepealt kadusid pöörlev rool ja number põhja alt. Samal ajal muutus ka põhi plastiks, embleem valati koos iluvõrega ja kapoti alt kadus varuratas. Hiljem muutusid ka muud kroomitud detailid halliks plastiks.
Toodeti alates 1982 kuni 1986 numbrilisena, 1992 kadus VAZ 2121 Niva tootmisest ja 1994 tuli asemele palju viletsama ehitusega mudel VAZ 21213 Niva.