1. leht 1-st

Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 12. 2008 10:31
Postitas marko
Ukraina firma Kimmeria on teinud kaks uut ja huvitavat mudelid, mis peaks rõõmustama iga Eesti kollektsionääri. Ilmusid mudelid kahest huvitavast autost - sportauto Tartu 1 ja furgoon Moskvitš 407 baasil TA-11.

Lisan siia paar pilti neist. Täpsem info nende mudelite prototüüpidest on lehel http://kodu.pri.ee/ta

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 12. 2008 13:46
Postitas marko
Need mudelid on plastikust. Lihtsalt galvaanika oleks nende hinna veel suuremaks ajanud ja ka täpsus oleks vähenenud. Ukrainas kõik uuemad mudelid on valatud plastikust, kuna see on lihtsamini töödeldav ja lisaks ka kiiremini viimistletav.

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 12. 2008 15:05
Postitas Simmtann
Kuidas täpsusega on?

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 12. 2008 15:09
Postitas marko
Kuna nad on tehtud tehase fotode järgi, siis on nad päris täpsed. Üle ei ole mõõtnud, aga proportsioonid tunduvad paigas olevat. Teadaolevaid vigu on vähe: TA-11 peaks tagaosas katuse keskel olema pisike ventilatsiooni luuk (selle mina avastasin alles hiljem täpselt fotosid uurides) ja Tartu 1 rool peaks asuma keskel, mitte paremal. Vähemalt sedasi tundub ta olnud säilinud vrakil.

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 12. 2008 22:42
Postitas xander4
marko kirjutas:Kuna nad on tehtud tehase fotode järgi, siis on nad päris täpsed. Üle ei ole mõõtnud, aga proportsioonid tunduvad paigas olevat. Teadaolevaid vigu on vähe: TA-11 peaks tagaosas katuse keskel olema pisike ventilatsiooni luuk (selle mina avastasin alles hiljem täpselt fotosid uurides) ja Tartu 1 rool peaks asuma keskel, mitte paremal. Vähemalt sedasi tundub ta olnud säilinud vrakil.

Tartu 1 rool asus paremal ...

Auto kogukaal koos kütusega oli 540 kg, mis oli peaaegu kaks korda kergem teistest samal perioodil NSV Liidus ehitatud sportautodest. Auto oli parempoolse rooliga ning arvestuslikuks tippkiiruseks saadi 180-185 km/h, tegelikkuses saavutati sirgel teel aga veelgi suurem tippkiirus.

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 12. 2008 22:56
Postitas marko
Tundub jah siiski veidi paremal olevat. Aga kahjuks ühtegi selget fotot pole.

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 12. 2008 23:33
Postitas Tony
nu see "tila" keskelt suts paremale, peaks olema selgelt roolisamba kinnituskoht
seega võib ka väita et on paremal see rool

Tony

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 1. 01. 2010 18:39
Postitas marko
Juba on tehtud "posti"-variant. Varsti on oodata tuletõrje, kiirabi ja miilitsafurgoonid :)

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 19. 02. 2011 12:05
Postitas luarvik
Miilitsat ja kiirabi tuleb veel pisut oodata, seniks niisugused leiutised
Fotod Ritmonexx

Re: Tartu 1 ja TA-11

Postitatud: 19. 02. 2011 12:26
Postitas Simmtann
Tuletõrjed ja miilitsad tulevad, aga reaalselt roostetas see üksainus kere mis ehitati ilmselt pudedaks ja läks vanarauda...
http://kodu.pri.ee/ta/?action=text&cat= ... 27&UID=154